Alla inlägg under februari 2010

Av Sussi - 4 februari 2010 10:50



  • Om jag nu inte fick ha min underbara rolighetshund i min närhet i massa år.
  • Om jag nu inte får bli väckt av en puss på nosen.
  • Om jag nu inte behöver springa runt och ropa  - hopp och lek - .
  • Om jag nu inte behöver leta efter tofflor i hela huset.
  • Om jag nu inte behöver köpa små tuggben.

Så får jag väl göra det själv.  


  • Jag började morgonen med att ropa lite -hopp och lek- , och efter en alldeles kort stund så stod jag där i bara pyamasen och dansade som en galning till en bra låt. Det var jätteroligt!!
  • Puss på nosen fick Kraka, men hon, dock lite chockad, gav mig en puss tillbaka.
  • Tofflorna är jag nog ganska bra på att sprida i hela huset, alldeles själv. Får väl träna på att gömma en här och där, och inte hela paret under soffan.
  • Och så vad det det där med små tuggben. Jag tror choklad, med kola i, från Ejes, räknas till små tuggben för människor.

Så nu när det snart har gått två veckor som Kraka och jag inte har haft Skumpa i vårt liv, har vi bestämt oss för, att vi kan vara lite roliga utan henne.

Det blir svårt.

Vi får inte lika många skratt.

Vi får inte lika många pussar.


Men vi har fått ett ljuvligt minne att vårda ömt hela livet.

För både Kraka och mig.



Av Sussi - 3 februari 2010 23:00

Jag är inge bra på att vänta.


Den som väntar på något gott.....................

Sen har jag aldrig hunnit vänta på slutet på den meningen.


Varför skall man vänta?

Blir det roligare?

Uppskattar man mer det som komma skall?

Att sitta eller stå och bara låta minuterna rinna iväg medans ingenting händer för att något skall hända.

Så onödigt det är med väntan.


I dag fick jag vänta i 45 minuter på sjukhuset.

Det vispade förbi en vit rock och sa att datorn strulade.

Det har den gjort 3 av 7 gånger, det är nästan 50%.


Kunde man vänta sig något annat?

Eller kan jag vänta mig ett annat resultat än vad läkarna sa?

Min förväntan är att kan jag passa min tid, så kan dom passa sin tid.

Det är väl ändå inte över förväntan.


Jag sa till dom idag att imorgon kommer Lolo och Nanny, och då hinner jag inte vänta.

För dom väntar inte på någon.


Vi har inte väntgenen i vår familj.

Vi har inte tid att vänta på den.




Av Sussi - 2 februari 2010 23:48

Är allt man orkar säga när man pulsat runt i den stora snöstormen.

Av Sussi - 1 februari 2010 20:47

är olika.

Varje snöflinga.

Har jag förstått.

Hur i helskotta kan det komma decimetervis över hela landet.

Täcker allt.

Och inte en flinga är lik den andra.


Framförallt om det skall komma 2 decimeter till imorgon.


Hur många miljarder till skall virvla ner i morgon?

Och på onsdag?


Sen kan vi försöka hitta två, som ser likadana ut hela helgen.

För då skall solen skina.

Och jag har inget speciellt för mig!


Har någon hittat en 4 klöver?

Bara undrar.

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards