Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Sussi - 5 februari 2010 15:30

Snabb reflektion i vintertid.


Solen lyckades bryta igenom molnen.

När jag passerar Båstad på väg till Torekov.

Då drar alla -plötsligt- fram sina solglasögon.

Det måste bero på att alla här har en filmstjärnegen, alla som är i Båstad/Torekov trakten.

Vem annars vet i början på februari, mitt i vintern VAR SOLGLASÖGONEN LIGGER GÖMDA??

Vem skulle annars tycka att blek vintersol är för stark?

Vet inte de ljusskygga om att det är solstrålens träff i ögats botten som gör människorna extra lyckliga?

Eller missade jag alla Papparazzis som dök upp bland solstrålarna i Boarp, när jag shoppade på Lågprisladan, Köttboden, Grönsaksaffären och i bageriet på Kanelen.


Möjligtvis kan det vara så att jag inte är störd av solstrålar.

De värmer.

De lyser.

De skingrar mörkret.


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards