Alla inlägg under juli 2011

Av Sussi - 25 juli 2011 19:57

Jag tycker inte om allt man måste lära sig.

Allt som inte alltid gör att vi mår så bra.

Namn och platser som vi inte tidigare i livet visste att de fanns.

Och när man nu kan namnet på en plats på jorden, beror det på en katastrof.

Det kan också vara en företeelse som gör att vi måste lära oss något nytt.


Det var lugnt för flera år sedan, innan man visste var en Tsunami var.

Fokoshima är ingen plats som jag ens visste fanns, men det vet vi ju alla nu, var den ligger.

Jag vill egentligen inte veta att den finns, om jag får vara självisk.

Men jag måste, för den berör alldeles för många människor.


Jag vill inte heller veta vad Terror betyder.

Hoppas jag aldrig kan översätta det till vanligt språk.

Kan någon översätta det?


Nu har jag fått lära mig en ny plats på jorden.

Utöya.


Allting är helt ofattbart för mig.

Hur de som var där kan gå vidare.

Hur föräldrar som mist sina barn kan gå vidare.

Hur man som förälder till en terrorist kan gå vidare.

Hur de som såg allt det förskäckliga kan gå vidare.


Jag önskar jag visste, att alla de som på något sätt varit inblandade, med hjärtat som ledstjärna kan gå vidare i livet.

Att de inte låter katastrofen förmörka deras liv.

Terroristen skall inte vinna två gånger.


Jag vill inte veta hur han tänkte när han började skjuta på ungdomar.


Av Sussi - 20 juli 2011 19:31

Gå Stå Slå.

Slå Stå Gå

Gå Gå Gå

Slå Slå!

Gå Stå Stå Stå

Slå

Gå Slå

Stå

Gå Gå



Ja, har spelat golf idag.

Hur det gick?


Våga vägra Golf.

Av Sussi - 19 juli 2011 23:16

Tjock o glad

Vem är smal och glad?

Eller framförallt tjock o snygg.


Efter en kabrakmiddag känner jag mig mogen att både kunna sjunga och dansa.

Vad vi åt?

Pytt i Panna.

Det kan göra gamla anorektiker och bullemister helt virriga i bollen.

Fyllt av kolhydrater och proteiner och massa god smak.

Tugga på.

Sjung och var glad.


Av Sussi - 18 juli 2011 17:18

Solen skiner.

Livet leker då.

Allt blir varmt och skönt.

Kroppen blir vänlig.

Sinnet öppet.

Allt blir bra.

Det gäller att kunna behålla allt det där, när regnet kommer.

Regnet kommer alltid efter solsken.

Eller ännu hellre.


Efter regn kommer alltid solsken.

Och solen skiner alltid på lite flicka.

Så här hos oss är det väldigt lite regn.

När det regnar, så regnar det hysteriskt.

För att sen skall solen kunna skina hysteriskt.

Om solen kan skina hysteriskt?

Gärna för mig.


Av Sussi - 15 juli 2011 16:45

Jag har fyra män i mitt hus.

Fyra stycken som just har börjat sin semester.

En del av dem är redan i Båstad.

Andra skall dit senare.

Eller inte.

Jag skall med.

Eller inte.


Av dom fyra bor tre i Torekovs minsta gästrum.

Vänder sig en i sängen, måste alla vända sig med.

Den fjärde bor i min säng.


Det är den mannen som räknas.

Både Kraka och jag har gett honom en puss när han landade.

Nu skall vi hänga i flera veckor.

Vare sig det regnar eller inte.






Av Sussi - 14 juli 2011 18:45

En del regn är blötare än andra.

Jag vet nog faktiskt inte vad det beror på.

Absolut inte att jag inte har regnrock eller något annat tramsigt på.

Det bara är så.


Sommar regn brukar underligast nog vara blötast.

Har nog något med rocken att göra.

Snarare den icke existerande rocken.


Men det är ju så tråkigt när det regnar på sommarlovet.

Om man inte vill åka och shoppa eller så.

Det kan man ju inte göra varje dag när lågtrycken dundrar in.

Då blir man ju fattig som en kyrkråtta.


Utan det är väl bättre att gilla läget, sätta på sig gummistövlarna, övertyga sin afrikanska lejonhund att solen finns ovan molnen, och sen snurra på som vanligt.


Men jag blev förbaskat blöt när jag skulle plantera lite blommor idag.

Där ser ni.

Det är blötare regn på sommaren.


Av Sussi - 13 juli 2011 22:20

Om alla skurkar är elaka. Egentligen

Om alla företagschefer snålar med alla pengar. Egentligen

Om det alltid behövs en jurist för att tala med varandra. Egentligen

Om polisen verkligen har tid att lösa alla brott. Egentligen

Om skurkarna förstår vad dom gör mot andra. Egentligen

Om jag har fattat vad som har hänt. Egentligen

Om det finns ett värde som heter emotionellt, med kärlek. Egentligen

Om allting värderas monetärt. Egentligen

Om vi fruntimmer kan diskutera med babianhannarna, som bestämmer, tillsammans med de andra babianhannarna. Egentligen

Om det är enklast att backa ner och bli den våta fläck dom vill att man skall vara. Egentligen

Om jag någonsin kan ge upp. Egentligen


Egentligen är det viktigaste att jag mår bra, har en Prins som är underbar, ett liv som är fyllt av underbara äventyr. Det är ju allra viktigast egentligen.


Att sen idioter och skurkar gör intrång i mitt revir och snor mitt, är åt helvete, men livsenergin får inte spillas i onödan i ilska på det. Egentligen


Så livet är till det bästa. Egentligen


Av Sussi - 12 juli 2011 23:50

Jag har just badat naken.

Ett så kallat kvällsdopp.

Många har under hela mitt liv försökt sälja in den ljuvliga känslan av ett kvällsdop.

Det finns dom som oxå har förespråkat värdet av att inte ha några band till allt det gamla.


Kan allt börja med att man badar i mitten på natten?


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards