Direktlänk till inlägg 19 juli 2020

Botten är nådd

Av Sussi - 19 juli 2020 12:29

Det finns vissa fenomen.

Tycker jag om många saker och händelser.

En del fenomen är mer specifika.

Ta detta om inställningen till mängden innehåll i burkar av alla de slag.


När burken är full, så känns det som om innehållet skall räcka oändligt länge.

Ta  ex.vis en marmeladburk.

Jag smetar massor med dyr hallonmarmelad på morgon brödet. Gott Gott😁

Känns som om innehållet kommer att räcka länge, i en evighet.

Ta ex.vis en burk med dag eller nattcreme (så där tantcreme ni vet)

Jag smetar massor med creme i mitt ansikte, spar inte ens på en extra klatt mellan ögonen.😁

Känns som om innehållet kommer att räcka länge, i en evighet.


Så plötsligt kommer man i kontakt med burkbotten.

Oj vad lite marmelad det behövs, för att göra morgonbrödet minst lika gott.😁

För om jag tar så lite, kommer innehållet att räcka ännu längre än vad man trodde från början.

Oj vad lite  creme som behövs för att gno in i samma ansikte som förut. Behövs inte ens en extra klatt mellan ögonen.😁

För om jag tar så lite, kommer innehållet att räcka ännu längre än vad man trodde från början.



Jag undrar om det går att uppfinna en burk som redan från början har fullburks innehållsmängd, men som redan från första dagen ger ett intryck av att botten är nådd!

Den måste ju räcka i en evighet.

Och som sagt var, jag är ju lika glad ändå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards