Alla inlägg under september 2022

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!

 

Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner på semestern, finns en parkeringsplats utanför systembolagets dörr en regnig fredag,

Ikea har EN soffa kvar av just den modellen, det enda SAS planet är inte inställt, släkten är gullig, svärmor är rar, skoskaven lyser med sin frånvaro, vikten går varken upp eller ner, pengarna räcker, livet leker, medvind i seglen, allt är perfekt.

 

Vilken tur.

 

Jag tror att nästan all tur har en ansträngning i botten. 

Jag tror att nästan all tur har en längtan i botten.

Jag tror att tur, är inget man bara får, det är något som man förtjänar.

Jag tror att det ligger mycket bakom TUR.

 

Varför händer det, att man ibland har otur?

 

Svår fråga.

 

Kanske för att vi skall uppskatta vår TUR mer.

Kanske man får otur, på grand av ren otur.

Eller för att vi inte förstår värdet av att odla vår tur.

 

Så jobba på.

Det är ju så kul med tur.

Vilken tur❤️

 

 

 

 

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol.
Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna.
Ger ungefär samma effekt.
Ger oss människor överlevnad.
 
Man blir mätt på sol, värme och kärlek från det vackra vädret.
Det som vi skall leva på, i Sverige, en hel vinter, i mörkret, innan solen gör entré igen.
 
Det finns ingen tanke, som skuttar förbi i hjärnan, att någonting kan förändras, från en dag till en annan.
Solen skiner, hjärtat slår, värmen går in i kroppen.
 
Inte en tanke på att det är bråttom, att tanka allt det goda.
Att fylla livs tanken upp över brädden.
 
Och så plötsligt händer det.
Vid 21 tiden är det plötsligt mörkt.
 
Nymånen skiner som en sagoboksmåne, med både näsa och ett stort leende, på oss.
 
Och jag får fundera på var alla lampor tänds, som skall lysa upp min tillvaro.
 
Men det är underbart att NU kura skymning.
Nästan lika härligt som att sola i solstolen.
Ger ro i själen.
När mörkret faller.
 
 

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards