Direktlänk till inlägg 27 april 2015

Velig, men jag vet inte

Av Sussi - 27 april 2015 22:46

När vi landade här senast i Lissabon, och sitter i bilen på väg hem till Estoril, säger jag till Prinsen:

- Jag vet inte vart jag skall längta längre, jag tycker det är underbart här i Portugal, och hemma i Estoril, men det är ju underbart i Torekov, och Söderbo är ju helt fantastiskt.


- Tack bra, om Ni nu ändå frågade, men jag är lite ambivalent.

Här i Portugalien har vi det underbart.

Solen skiner i princip jämnt.

Golfbanan är så underbar.

Hästen skuttar och hoppar som jag vill.

Vinet flödar.

Lediga stunderna är många och goda.

Alltså livet är helt underbart.


Men herreje, du är ju svensk, Du får ju ändå bestämma dig. Du kan ju inte bli Portugis på en vinter???


- Nä, jag älskar Torekov, det är ljuvligt där.

Tänk att få gå långa promenader på heden, när dimman ligger tät, eller när havet bara dånar in.

Att få leka med alla underbara bästa kompisar, som jag har lekt med sen jag var en liten.

Åh så all god mat och alla roliga utflykter.

Golfbanan är så underbar.

Om jag vill ha en häst att hoppa och skutta med, så ordnar det sig.

Vinet flödar alltid i Torekov!!!

Lediga stunderna är många och mycket goda.

Alltså livet är helt underbart.

Och Söderbo /Lådna skall vi inte tala om.

Inte en människa som stör.

Vinet tar aldrig slut i matkällaren (Grodor i bag in boxen? Gammal barnsaga, fast då handlade det om troll och öl)

Kakelugnen knastar.

Rådjuren hoppar utanför dörren.

 

Men så får Du väl ändå inte tycka.

Du måste bestämma dig om vad som är bäst.

Du kan ju inte springa omkring som en hönshjärna och tycka om allt!

 

Jamen, DOM tycker att jag är lite velig, men jag vet inte!!  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards