Alla inlägg under juli 2019

Av Sussi - 11 juli 2019 12:02

I morse hände det.

I hallen i vårt hus Söderbo, låg det en helt utmattade Humla, och bara väntade på att troligtvis dö.

Vilken tur att jag kom.

Av någon outgrundlig anledning, hade jag några dagar innan läst om varför bin och humlor plötsligt bara landar, och är helt slut och inte flyger därifrån.

Dom har glömt att dricka. Eller så har dom inte hunnit!!

Jag kan se till mig själv. och förstå bägge förklaringarna!!


I min läsövning hade jag även förstått hur man skulle bjuda en humla på dryck.

En sked med lite honung och vatten skall serveras, och sen hoppas man att allt löser sig.


JAA

Det fungerar.

Lite honung och vatten på en sked, och sen serverar man den framför Humlan.

Vad hände??

Den drack och den drack! 

Det blev till och med Hummel snabelmärken i honungen!!

Sen skakade den lite på sig och burrade till med vingarna!

Åh så bara flög den iväg med en rasande fart!


Nu har jag serverat Go dricka till alla möjliga i mitt hus och hem.

Familj, vänner, gäster, hundar, katter, hästar, höns, ankor, en fladdermus för några år sedan, som också inte hunnit dricka.

Det är ju lätt hänt för oss alla. Att man bara inte hinner och kommer ihåg.


Så alla som känner sig törstiga så kom bara kom. 

 Så bjuder jag på Godricka!!

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards