Alla inlägg under september 2017

Av Sussi - 16 september 2017 23:01

Jag fick en Apple watch av mina bonusbarn i födelsedags present.

För två år sedan.

Jag har använt den mycket det senaste året.

Varje dag.


Den är bra till mycket.

Räknar ut hur många steg jag tar på en dag.

Berättar vad klockan har blivit.

Burrar på handleden om någon ringer i telefonen.

Skuttar till när jag får ett SMS.

Den är inte vattentät, men har dock klarat ett dopp i poolen.

Å så talar den om när jag skall andas.


Jag känner mig som blondinen hos hårfrisören, som gick med hörlurarna på, till sin Walkman (just det, det är en gammal blondinhistoria!)

Som talade om för henne att hon skulle andas in, och sen andas ut.


Ibland börjar min Apple watch att  hoppa på min handled, och ber mig andas.

Då måste jag aktivt trycka till på den, och sen andas i dess takt i ca 1 minut.

Oftast trycker jag på knappen: Senare!

Om jag har tid och andas, kommer sen puls och lite allmän information om hur jag mår.


Häromdagen hittade jag en till knapp på klockan.

Den skickade mig till en sida där klockan talade om för mig hur mycket jag har andats.

Förra veckan andades jag EN jag säger EN gång.

Bra va!

Det är få människor som klarar av att bara andas en gång på en hel vecka.


Nu skall jag fundera på att ge mig lite extra krydda i tillvaron och andas mer nästa vecka!


Andas in!

Andas ut!


Hur skall jag hinna med allt???






Av Sussi - 4 september 2017 19:42

Jag älskar att vara där jag är.

Oavsett nästan var jag är.

Det är underbart.


Vad jag tycker mindre om, det är vara mellan där jag älskar att vara.


Kom från Skärgården för typ två veckor sedan.

Det var underbart där. Lugn och ro, kallt men doppbart i vattnet. 

Tid att äta, dricka och förbipasserande kom förbisvishande i bästa båten.


Så kom Limbo. Att vara på väg. Att fatta beslut om vad som skall packas ner. Hunden sover i resväskan av rädsla för att bli kvarglömd. Å jag vill inte glömma nåt.............................. Å när ska vi åka?


Stannade till i Stockholm.

Det var underbart.

Så många kuliga, toppenroliga kompisar och familj, bara örlade i flera dagar.

Jag älskar nog Er allihopa!


Så kom Limbo. Att vara på väg. Att fatta beslut om vad som skall packas ner. Hunden sover i resväskan av rädsla för att bli kvarglömd. Å jag vill inte glömma nåt..............................Å när ska vi åka.


Ner till Torekov.

Härligt väder. Golf. Mys.


Så kom Limbo. Att vara på väg. Att fatta beslut om vad som skall packas ner. Hunden sover i resväskan av rädsla för att bli kvarglömd. Å jag vill inte glömma nåt..............................Å när ska vi åka.


Till Göteborg för EM i ridsport.

Helt galet kul. Alla kompisar!  Nästan dygnet runt! Prinsen var med i början och sen kom bästa lillasyster. Å en oförglömlig middag med storebror och svägerska! Livet leker!


Så kom Limbo. Att vara på väg. Att fatta beslut om vad som skall packas ner. Hunden sover i resväskan av rädsla för att bli kvarglömd. Å jag vill inte glömma nåt..............................Å när ska vi åka.


Nu i Torekov.

Tränat golf, å vad kul! Sovit. Förunderligt trevligt! Glott på väder och utsikt.


Så kom Limbo. Att vara på väg. Att fatta beslut om vad som skall packas ner. Hunden sover i resväskan av rädsla för att bli kvarglömd. Å jag vill inte glömma nåt..............................Å när ska vi åka.


Imorgon åker vi hem.

Hem till vårt riktiga hem.

Hem där vi bor.

Det skall bli så skönt att komma hem.

Köpa snittblommor.

Hunden kan flytta ur resväskan.

Hoppas vi inte ska åka någonstans på länge.


Jag säger bara Limbo om någon frågar om jag vill hänga med!










Av Sussi - 2 september 2017 08:55

Det är ju hopplöst att försöka läsa det finstilta!

Det är ju skrivet på flera underliga språk. utom möjligtvis rövarspråket, ännu. (det hemliga språket som liten pilt).

Åh så är det ju skrivet med sån liten text.

Så kallat finstilt.


Det är inte ens en läsövning för oss med någorlunda normal syn.

Det är ett förstoringsglasbehov, för att ta sig igenom alltihopa.


Men vad står det då i texten på ex.vis en tandkrämstub?

Nä Karies och Bactus kommer ändå göra hål i dina tänder, dom blir inte vitare, ingen större förändring, hur mycket du än gnuggar.

OK.

Har någon någonsin läst något i det finstilta som är positivt?

Att man får ett bländande leende och världen kommer att falla för din charm! 

Det står ju i stora bokstäver på framsidan.


Men behövs det finstilt på fler företeelser i vår värld?

T.ex på personer?

På baksidan står det finstilta.

  • Akta Er, ni kan inte tro att det är sant, men efter två glas rosevin, då går hon upp i hyperwarp. Bara så att Ni är beredda.
  • Akta Er, han blir skogstokig om du går in med skorna på, i bilen.
  • Akta Er, dom svär som borstbindare, så håll barn och barn barn långt bort från dem.
  • Akta Er, han/hon är så himla duktig, så vi andra framstår som idioter.
  • Etc etc etc

Herreje!

Hade det funnits det finstilta bak på människor, hade vi väl aldrig blivit gifta.

Å vem skulle skriva det?

Föräldrar? Knappast! De finstilta bokstäverna är för små för dem.

Exfrun/mannen? Nej! Det dom tycker är nog inte finstilt. De vill nog att det skall stå en stor lapp på framsidan.

Syskonen? Nej! Då kan det ju börja dras upp udda jultradiotioner och annat.

Bästa vännerna Nej! Då kan ju allt från sena ankomster till skvaller läggas till.


Kanske det skall vara en så kallad finstiltkommite, som kommer och intervjuar med tre års mellanrum, samtidigt som man får sina olika vaccinationer, mot fästingar och annat smått och finstilt.


Eller så är det en absolut charmerande person.

Då behövs inte det finstilta!


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards