Alla inlägg under juni 2017

Av Sussi - 11 juni 2017 18:35

Nu skiljs våra vägar.

Nu kommer någon bli din nya älskare/älskarinna!

Å Du får barn på köpet.


Älskade underbara hus.

Mi’ami, Min Vän

Sandskärsvägen 4 i Torekov.


Nu har vi flyttat ifrån varandra, och Vi får klara oss utan varandra.

Jag vet att det kommer att gå bra.

Du har ju blivit ett stort och tufft hus nu, med både pool, gästrum och takterrass!

Jag vet att du kommer att hantera alla nya älskare med samma härliga jämnmod som Du hanterade mig.

Du kan ju be dom tända kaminen när höststormarna viner, och värma deras goda själar och hjärtan.

Jag vet att Du aldrig låter någon frysa inom din hank o stör.

Man fryser inte ens i själ och hjärta när man är nära dig.

 

Du kan ju alltid be dom sitta i lä i marssolen och bara njuta.

Jag vet att det finns platser runt din varma huskropp, som är ljuvliga.

Att gömma sig på, att sola på, att ligga mitt i natten i värmeböljan och sova på, att dansa på, att skratta på, att bara ödsla kärlek från nära och kära på.


Du kan svalka upprördhet, ledsamhet eller bara hetta!

Både genom maskinell hjälp, och genom att vara ett tyst och lugnt hem i stormens öga!


Du bjuder alltid till när det är fest!

Jag vet att de roligaste kalasen har varit med dig.

Sällan har det flödat så mycket champagne som på Mi’ami.

Du är det bästa beach house som finns.


Du har räddat mig och tagit hand om mig när jag var jättesjuk i cancer.

Du har låtit mig sova och hitta styrka, när jobbet på gården bara var för mycket.

Du har låtit mig rymma till dig, när världen var i otakt med mig.

Du har låtit mig gömma mig hos dig, när INGEN skulle veta var jag var.


Du har sett mig gråta av många olika skäl, då det gått illa för familj, vänner, hundar, hästar. Ja alla och allt jag bryr mig om.

Eller bara för att jag var ledsen.

Jag har kiknat av skratt så tårarna har trillat, med dig som största påhejare!

Du har hållit mig i din famn, i glädje och sorg.

Jag är så innerligt tacksam för det.

Jag hade aldrig klarat mig utan DIG.


Men var inte orolig.

Jag kommer inte lämna dig helt i sticket.

Jag kommer ju att åka förbi dig varje gång jag passerar till mitt nya hus.

Så ser du mig, och tycker att något är tokigt. Säg bara till. Så kommer jag att ordna upp det. Det kan du lita på!


Man kan ju alltid separera, men vi behöver ju inte göra slut.

Liksom på riktigt.

För Du finns alltid i mitt hjärta.


Älskar dig!

Stor kram från din förra matte, ägarinna, portvakt, byggare, omhändertagerska, partymakerska, etc etc etc


Ta väl hand om de nypåstigna!


Puss från Sussi som blivit enleverad av Sandskärsvägen 12!

Av Sussi - 6 juni 2017 08:49

 

Det är mycket grejer nu.

Det är mycket planerande nu.

Det är många packlådor nu.

Det är många beslut nu.

Det är mycket dividerande nu.

Det är mycket som hamnar på tippen nu.

Det är en hel del som lämnas till nästa glada ägare nu.

Det är bara hunden som suckar nu.

Det är ett bra driv i steget nu.

Det är tur att det finns bra deodorant nu.

Det går fort nu.

Det är lite svettigt nu.


Hur märker jag det? Jo varje gång jag passerar något av badrummen går fläkten igång.

Den som styrs av fukt och värme! 

Är jag så svettig och i gasen, så genom att bara passera, så tänker fläkten:

- Gubbar Gubbar dra igång nu! Nu sveper hon förbi. I bästa fall kan hon komma in till oss, kanske vi kan svalka av'na lite grand. Eller så får hon hållas! Tids nog har hon väl slutat vara så varm i kläderna! Tids nog.............


Själv tycker jag att  DET GÅR BRA NU!


 

 



Av Sussi - 5 juni 2017 08:44

Tror Du lådan blir för tung om jag lägger vågen i den?


Ja, nu är det dags igen.

Att packa lådor.

För andra gången på tre år skall vi flytta en bit bort på samma gata.

Den här gången byts sommarhus i Torekov.

Förra gången vi flyttade bort på gatan, var tillvårt hem/fasta punkt i tillvaron i Estoril.


Men vad är skillnaden mot en vanlig flytt?

Vi kan bära över allt själva!

Allt utom soffor och sängar.

Så nu bärs det saker.

En del lite större samlingar med prylar, läggs in bit för bit i bilen.

Åsså körs det typ 100 m och sen kommer bilen tillbaka och hämtar en ny grunk.


Enligt en av våra bästa vänner, född i Indien, uppvuxen i Afrika är det:

- To do a Safari!!

 

Vi älskar det.

Hunden tycker inte om det. ( En annan blogg, om vår ordningsamma pudel, varför skulle just vi få en sån?)


Så utan att krocka med lejon och noshörningar, trippar vi fram och tillbaka med saker.

För det är underbart att vara på Safari  


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards