Alla inlägg under mars 2019

Av Sussi - 25 mars 2019 09:06

Så blev det söndag morgon.

Igen.

Inte värre än någon annan söndagmorgon.

Nog bättre.

Solen skiner, det är varmt ute, träningsvärk efter golfen igår.


Då flyger  en papegoja förbi utanför vårt fönster.

OJ OJ

Vad drack jag igår?

Stämmer det frågan man får av ALLA vänner:

- Det enda Ni gör är väl att dricka drinkar och massa vin!


Nä, jag dricker inte så mycket.

Har aldrig direkt gulpat i min av någon sort.

Absoluit inte nykterist.

Tycker inte att jag behöver vara det.


Då flyger nästa papegoja förbi.

OJ OJ


Kan man ha en minneslucka efter ett glas vin?


Men ack nej.

Vi har vår!

Och våra Papegojor svärmar.

Dom är vilda!

Och dom bor i trädet mittemot vårt hus.


-Vadå vilda papegojor??


Jamen någonstans ifrån måste ju även Papegojor komma ifrån.

Bland annat härifrån.


Det finns många vilda Papegojor här omkring.

Plötsligt ser man dom allihopa.


Jag älskar Papegojor!

Blir mellan varven kallad eller kallar mig själv för en.

Speciellt en söndag morgon!

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards