Alla inlägg den 9 april 2015

Av Sussi - 9 april 2015 10:14

Det har uppstått ett stort problem i vår mathållning.

Dieten har gått åt pipsvängen.

-Går Du på en diet?

Nä, det kan man väl inte direkt påstå, men ibland önskar jag att jag skulle vara på en.


Vår diet är egentligen väldigt exklusiv.

Vi äter allt som vi tycker är gott, när vi känner ett sug efter det.

Men den kan trots allt ställa till problem.

För kläderna i garderoben.

Dom passar inte alla dagar.


Så då tänkte jag att jag skulle åtminstone försöka bara äta det som är så gott, så att det är värt att stoppa i munnen, och som kläderna kan acceptera.

Och när det kommer till kritan, så är inte allt gott, utan godast är alltid (nästan) frukt och grönt.

Det leder då till att kläderna i garderoben hoppar omkring av glädje på sina galgar, för då får dom vara med ett tag till.

Att dom skulle bli FÖR stora, är i min ålder inte något problem.

Det är bara snyggt och förvånande för omgivningen när kläderna hänger löst.


Men då kommer problemet.

Vi åker en sväng till Sverige.

Där finns ju så mycket saker som jag inte har ätit sen förra året.

Greveost, Levainbröd (rostat), försommar Honung, Smågodis, Spagetti, Kanelbullar ska vi bara inte tala om, Marsipankycklingar, Påskmust, MarrängSviss, Födelsedagsmiddagar, ja det är ingen ände på godsakerna.


Så för att inte göra garderoben oroligare, så åker vi hem till Portugal snart igen.

För att där kommer vår diet att se annorlunda ut.

Mer garderobsvänlig.




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards