Alla inlägg under oktober 2016

Av Sussi - 11 oktober 2016 21:30

Åh så plötsligt kom regnet.

Ni vet de där blöta vattendropparna som kommer ner från skyn.


Egentligen har jag nog aldrig riktigt brytt mig om hur de blir till, hur regnet plötsligt trillar ner från molnen.

Molen som ju bara är ingenting, som man bara fluffar sig igenom, när man är ute och flyger.

De, (molnen) producerar plötsligt vatten.

Som ur en kran. (kranen fattar jag hur den fungerar!)

Men jag fattar fortfarande inte det där med molnen och vattnet.

Och det gör ingenting.


Det droppar och drippar.

På takfönster, balkongräcken och fönsterblecken.

Allt njuter.


Jag har inte hört en droppe på fönsterblecket, sen jag var i Sverige, i augusti.

Det är det som är den stora skillnaden i livet, nu mot då.

Att det regnar så väldigt sällan.

Så jag glömmer bort hur det låter.


Nu sitter jag här och bara njuter.

Kan tänka mig att gå ut med hunden och bara bli blöt.

För plötsligt kom regnet.

Helt oannonserat.


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards