Alla inlägg under juli 2014

Av Sussi - 10 juli 2014 09:51

Är det bara jag som äter fler piller, desto fler år jag blir?

Från början fick man kanske en vitamintablett av mamma.

Sen när man själv tog över ansvaret, så inte katten åt jag några piller.

OK! Kanske P-piller någon gång i min ungdom. (Fina flickor äter även de P-piller  )


Men sen blev det tomt i piller lådan.


Fast nu är det nya tider.

Vitaminer för de över 50 (dom dansar på burken, De ser ut att ha så roligt)   .

Allergi piller, mest för gräs, (kunde varit för Östermalmstanter ) .

Obebripligt nog 2 sorter för att stoppa, eller vad nu De pillrena gjorde.  

Nånting för att hålla gången i gång, eller för att smörja lederna!  .

Åh för att inte glömma pillren för att huden inte skall skrynkla, om de nu hjälper?  .


Ni ser, mängden ökade med ålder och erfarenhet.

Om dom hjälper?

Ingen aning.

Men det känns som om Ålder hänger på antal Piller.

Så fler Piller och jag kommer att bli lastgammal.

Det vill säga att bli en last för någon som måste ta hand om mig och alla mina piller.

Kanske man kunde hetsa Prinsen att gå på en crasch course till Apotekare?








Av Sussi - 9 juli 2014 09:58

Vi har sån där sop sortering i vår familj i Torekov.

Ömsom skall läggas i den påsen, ömsom i en annan påse, glasflaskor till höger och plastpåsar till vänster.

Det är Prinsen som är chef för den hanteringen.

En man, behöver  i en familj vara ansvarig, för en del av de allvarliga sakerna i livet  .


Själv blir jag bara nervös varje gång jag öppnar lådan med alla olika sopkärl i, under diskbänken.

För att inte tala om när jag öppnar en av de två olika soptunnorna!

Med trettioelva olika fack för olika material.


Ja, jag fryser liksom till is, när jag står där med min heta dinglande tepåse, varje morgon, och undrar om jag gör rätt.

Skall jag nu lägga själva thepåsen i papppåsen för kompostavfall?

Men måste jag ta bort papplappen det står Lipton på? 

För det får ju inte vara papper i kompost papperspåsen?

Och mjölkförpackningen som är så där härligt belagd med ett tjockt plastlager, den skall sorteras in bland papper.

Utom Korken förståss. Den är av plast! 

Så den skall nog bara slängas i det där som man får slänga allt möjligt i.

Fast det är minsta hålet i soptunnan? För att det i den inte skall slängas allt möjligt.


Så där håller vi på.

Varje dag.


Jag hoppas jag gör något gott åt vår miljö.

Men får jag reda på att de blandar allt på sopstationen, då kommer jag bli galen.

Då kommer jag övergå från miljöaktivist till miljöterrorist.

Och det tror jag är jättejobbigt.  





Av Sussi - 2 juli 2014 10:42

Snart har vi gjort det vi måste.

Snart har vi gjort allt för flytten.

Snart har vi ödslat en himla massa energi.


Men när är nu snart?


Snart kan ju vara imorgon, när vi får besked om köparen av lägenheten.

Snart kan vara inom någon vecka, när ägarna av huset i Estoril talar om att de börjat renovera enligt vår önskan.

Snart kan vara när Hans och Lundaflytt står med lastbilar och containters på Skeppargatan och bara lastar in.

Snart kan vara när vi står och bestämmer en sista gång om det som skall få stanna hos någon annan.

Snart kan vara när Pudeln är färdigvaccinerad mot den otäcka sydeuropeiska hundfästingen.

Snart kan vara när vi packar väskor och startar bilen söderut.

Snart är snart.


Men jag undrar om jag kommer att känna mig lika energisk, när Snart har passerat.

Det känns snarare som om jag kommer att sitta som en geleklump i bilen, och se norra Europa passera utanför fönstret.


Hoppas det sker snart.

Så att jag fortfarande har tillräckligt med energi för att ..................................................
   vinka.


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards