Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Ser dom nåt?

Av Sussi - 28 april 2010 20:20

Ibland är jag bara helt slut.

Trött, sömnig, kippar med ögonen.

Har provat med allt senaste timmen. Mat, läsk, choklad, smågodis, vin, frukt, ja jag vet inte allt.

Får man gå och lägga sig då? Sömn är det enda jag inte har provat med.

Men det är oerhört tidigt.

Klockan har ju inte slagit 8 på kvällen.


Vad skall grannarna säga?

Men om jag gör en limbo under köksfönstret, ålning medelst hasning förbi altandörren, glider in under fönsterbrädorna fram till min garderob, tar av mig kläderna, glider tillbaka igen mot badrummet, borstar tänderna tyst som en mus, och sen kasar på mattan fram till sängen, och glider upp inunder påslakanet, I säng.


KOMMER NÅN ATT MÄRKA NÅT DÅ?


- Hon är väl inte sjuk igen? (Aldrig i livet)

- Varför gick hon och la sig så tidigt, såg ni någon gå in, en karl kanske? (Prinsen lyser med sin frånvaro)

- Vad skall hennes gäster säger som bor där? (HerreGud hur kunde hon somna innan vi gick bort på middag?)

- Kissar hunden på sig när hon skall sova hela kvällen och natten? (Det regnar, Kraka är en Afrikansk Lejonhund, hon hatar när det regnar, kan hålla sig i 48 timmar vid sk. nödfall)

- Hon kommer att vakna mitt i natten om hon går och lägger sig nu, bara hon inte för liv imorgon bitti (svårt att överrösta grannens tillbyggnads snickare som kör för fullt från 0700. Tills dess kan jag nog ligga och dra mig om jag mot förmodan har vaknat)

 

Känns bättre om jag bara marscherar in i sovrummet, passerar badrummet och sen slänger mig i sängen med ett TJOHO!


Om dom ser nåt kommer dom att fundera, dom där grannarna.

Men det gör dom ju ändå.

 

 

 

 


 
 
F

F

28 april 2010 21:30

attans med grannar...

http://dagligdags.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards