Alla inlägg den 5 april 2010

Av Sussi - 5 april 2010 18:24

Då lever jag!


Hur många tänker som jag?


När jag landar i något eget hus så slänger jag genast i en tvätt.

Tumlar, torkar, hänger upp, viker, stryker och lägger in.

Allt som är i en tvättkorg,  i vägen och som inte är rent.


Själva processen känns som rocket sience.

- Hm, det här är dock ändå en vit bomullstrasa.

Den kan nog tvättas väldigt varmt.

Med ett vittvättmedel med fosfater och blekmedel i.

Klarar säkert av upp till en 90 grader.

Hm.

Och sen en dutt av det ljuvliga skjöljmedlet, enbart för den goda luktens skull.

Så där håller jag på.

Tror Ni att jag behöver något annat att göra?

Nä, jag håller på likadant även när jag har hur mycket som helst att göra.

Nä, jag håller på likadant oavsett färg, form och material på tvätten.


För när jag tvättar då vet jag att jag lever.

Och att det är nya dagar framöver.

Då jag behöver både pyamasar, pushups, jeans och sidenblusar.

När jag har tvättat då är jag beredd på allt.

Och jag hoppas att det händer snart.  


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards