Alla inlägg den 14 april 2010

Hur

Av Sussi - 14 april 2010 21:26

ska jag hinna?

Fylla år igen.

Som jag gjort alla andra år.

En del år gick fortare än fortast.

Det finns år som jag knappt hunnit med.

Ibland har det gått så ovanligt och segt långsamt så det har varit ofattbart.


När jag fyllde 6 fick jag en kaffeservis till lekstugan.

Moppen kom som ett brev på posten till 15 års dagen.

Lite smycken och annat från mamma och pappa när jag fyllde 18 och 20.

Tappade bort min 35 års present från syskonen dagen efter jag fått den. Rekord.

Fick moppe igen i 36 års present. Samma som jag fortfarande har. Bra kvalite på en Ciao.

Inget födelsedagsfirande alls för 4 år sedan. Bortglömd.

Marrakech för 5 år sen. Det var hur kul som helst.


Nu satsar jag och alla nära och kära på Wittsjö.

Kommer att bli helt galet.


Blir mobbad för att jag bara vill ha tuffa och snygga grejor i födelsedagspresent.

Önskade jag mig bara smeck och fula grejor förra året?


Men framförallt,

Hur har jag hunnit fira så många födelsedagar.

Är ni säkra på att mitt personnummer är alldeles rätt.

Skall det ändå inte stå typ 65-70 efter 19?

Har jag varit med hela tiden?


Hur i helskotta har jag hunnit med det?

Jag har ju haft ett helt liv att leva.

Och det här är ju bara början.

Ni vet

Man går ut hårt

Ökar

Och sen spurtar på slutet.  


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards