Alla inlägg den 3 april 2010

Av Sussi - 3 april 2010 22:28

Var är roddarna?

Var är alla dom som bär sakerna in och ut.

Som packar ihop allt, när showen är slut.

När showen är slut på ett ställe.

De som fyller transporten med allt som skall vidare.

Har koll på vart allt är.

Och framförallt packar upp för en ny show på nästa ställe.

Roddarna glömmer inte en kylväska med bacon och mjölk.

De hänger upp alla scenkläder mellan showerna, på bra ställen så de inte blir skrynkliga.

De vet att i den bruna kofferten är några kläder fuktiga.

Att vi inte behöver ridstövlar och ridbyxor i de framträdanden som skall dras av under de närmsta veckorna, utan de kan lämnas kvar.


Ja, var är roddarna.

Eller en chaufför och kammarjungfru.

Eller bara nån vänlig själ.

Eller om man hade haft en nära familj har jag hört att de är duktiga och packa in i bilen om det bara till viss del är packat.


Nu är det inte så.


Min turné går vidare utan varken roddare, medhjälpare, utomstående själar eller någon annan som bär.


Jäklar vad jag börjar bli duktig på hur mycket som kan gå in i en bil!!!!!!!!!!!!

Fram får både kontoret, handväskor, beauty box och extra ytterkläder plats. Det vill säga i platsen bredvid mig. Jag envisas med att köra. Eller snarare vem gör det annars?

I baksätet ligger golfklubbor, alla hundgrejor till Kraka inklusive den hopfällbara buren och all mat och rökta grisöron (om Kraka tycker att det är trist på turne, piggar alltid ett grisöra upp). Där bak ligger även en del festkläder och alla skjortor i resegarderober. Kylbag med mat, thailandbag med lite allt möjligt. Och i bagageutrymmet två resväskor, en med sport. golf, och ridkläder och en resväska med vanliga kläder och kalaskläder. Och där bak bredvid ligger också Kraka.


Fattar ni att man behöver en roddare som bär, stuvar, kånkar och ser till att allt får plats.

Sussis klang och jubelturne kan ju hålla på i åratal.

Måste bara veta vart showen skall.

Nästa vecka drar jag till Wittsjö. Tur att turné bussen kan stanna bakom hotellet, så ingen ser hur mycket jag bär in. Dit tar jag även med mig duntäcken och kuddar. Hur skall det annars gå. Och filtar för eftermiddagsluren, och vin och sprit till festerna.


Ja, jag vet att det här inte är normalt.

Men det är himla kul.

Och varför inte?


Men jag återkommer ständigt till frågan.


Skall jag köpa en större turnébuss, så kallad husbil? Då packar jag in på Lidingö, och sen kan jag fara hur många rundor som helst. Med egna täcken och lakan, ock Kraka har sin korg.

Eller ska jag ragga upp en roddare?


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards