Alla inlägg den 2 april 2010

Av Sussi - 2 april 2010 21:05

Får man gå och lägga sig kl 21 på en långfredag.

Jag har inte gjort något som man inte fick göra när man var liten.

Typ spela spel eller kort.

Spelat allt för klämmiga låtar, dvs disco musik.

Nån svordom har väl kanske sluppit ur min mun.

Och jag drack en öl till middagen.

Ja, jag åt god middag.


Men varför vill jag då gå och lägga mig?


Herre Gud vilken dag.


For upp imorse och hoppade i ridstövlarna.

Upp till min häst på Nr 1.

In i ridhuset och sen hade vi en lång stund av muskelansträngning.

Min plan var att träna upp bättre balans på min fina häst.

Han får bära på sina 700 kg.

Så bär jag upp mina, och helst skall han ta hand om mina kilon också.

Det enda jag skall tänka på är min balans.

Ni anar inte hur jobbigt det är.

Vi var genomsvettiga bägge två.


Sen skenade jag hem, utan häst, i min bil.

Bytte till fleccefodrade, vindtäta byxor, vindtäta fleecejackor.

Klädde på hunden sina varma täcken.

Och till Tegelberga golfklubb.

GOLF.

Svingade hit och dit.

Den envisaste golfnybörjaren börjar säsong 2.

Slår tills den hamnar där jag vill.

Tar tid och energi.


Efter att ha spelat alla hål, grymt håll, i motvallsbackarna, försökte köra hem.

Utan att se i kors.


Därför undrar jag nu, efter att ha låtit dagen styras av mina hobbisar, får jag gå och lägga mig nu.

Inte för att långfredagen är tråkig.

Inte för att jag var på Blåkulla hela natten, med de andra häxorna.

Inte för att jag har det tråkigt.


Utan för att jag somnar där jag sitter.

Nickade redan till förrätten.

Och på den vägen är det.


Så Godnatt!!





Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards