Alla inlägg den 22 april 2010

Av Sussi - 22 april 2010 21:15

Jag undrar om den där lilla tyska gubben med liten mustasch ens i sin vildaste fantasi kunde föreställa sig hur det ser ut på tyska autobahn idag. Ni vet han som byggde flerfiliga asfalts och betongvägar med minst två filer åt bägge håll.


Vi har varit på autobahn i 3 dagar. På väg neråt och uppåt i Tyskland.


Stannade på en rastplats och jag satt kvar i lastbilen och glodde på den förbipasserande trafiken.

Jag undrar om någon vet hur många långtradare som ligger i rumpan på varandra som ett pärlband genom hela landet. Alla är laglydiga, ingen kör för fort, ingen kör om när man inte får, alla hjälper alla och blinkar och lämnar företräde för de andra lastbilarna, för att allt skall flyta på.

Jag undrar hur många husvagnar och husbilar som puttrar framåt på samma autobahn. Med hela familjen och matsäck bak.

Jag undrar hur många racerbilar av personbilssnitt som susar fram i vänstraste filen i oanade hastigheter.

Jag undrar hur många nationaliteter som far kors och tvärs på autobahn.

Jag undrar vad alla dom tänker när jag kommer med oanad hastighet med den stora blåa hästbussen, häst bak,  Minna serverandes fruktsallader och andra godsaker till chauffören (mig asså) och ser att vid ratten sitter en blond, glasögonprydd, koncentrerad hästtokigt fruntimmer?

Dom undrar nog var jag passar in i myrstråket.




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards