Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Sussi - 1 juli 2011 11:27


Kan en pensionär gå in i väggen?

För att pensionären har för mycket för sig.


Själv tröttnade för ungefär två år sen på frågan:

-       
Vad skall du göra när du sålt gården?

-         
Vad gör du nuförtiden?

-         
Har du något för dig?

Då svarar jag med en dåres envishet.


-         
Jag är pensionär.

Hur det känns?


Kul.

Helt rätt.

Lagom oansvarigt mot allt och alla.

Man måste betala räkningar i alla fall.

Det är lika lite i plånboken som innan.

Man har som alltid ansvar för sitt eget liv.


Men nu undrar jag:

-         
Kan man gå in i väggen trots att man är pensionär?

Eller är det bara för de priviligerade som har ett arbete att sköta?

Jag ligger just nu i farans riktning.

Har bara så himla mycket kul saker som jag gör hela tiden, så snart orkar jag bara inte mer.

Det är väl då man går in i väggen?

Kan man bli sjukskriven för ett för aktivt pensionärsliv?

Eller måste man ta semester från pensionärstillvaron?


Heureka!! Jag vet!

Jag börjar genast jobba, så jag kan ta det lite lugnt på dagarna på jobbet, så jag orkar med att ha så kul!!

Eller tänkte jag snett nu igen?

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards