Alla inlägg den 14 februari 2010

OS

Av Sussi - 14 februari 2010 20:02

Nu har det börjat.


Tyckte invigningen var helt fantastisk.

Jag hade jättegärna hängt i en krumelursele över hela stadion, och gjort volter över det vackra golvet!

Vad häftigt med så mycket teknik.


Nästan allt fungerade.

Jag undrar alltid vem som blir uppsagd/utskälld/bortkopplad när inte allt fungerar enligt planen.

Undrar om den 4e personen som inte fick sätta eld på den olympiska elden blev sur?

(För er som inte vet, det fattades en av fyra, av någon sorts enorm pinne, som ledde till den olympiska elden, men den stannade kvar under golvet.)


Och sen kom den första viktiga tävlingen.

Svenska tjejer som skall åka skidor och skjuta.

En oerhört underlig kombination måste jag få tycka.

Vem i helskotta åker skidor som en galning och sen sliter upp geväret och skjuter efter nåt???

Finns det någon gammal tradition, eller är det ett konstigt påhitt!


Ungefär lika konstigt som tävlingarna som har varit på TV hela eftermiddagen idag.

Och som min 83 åriga skånska kompis Lull kommenterade.

- Det är en himla konstig sport, där tjejer skall åka skidor nerför backen i knöglorna, och mitt upp i allt ihopa göra en kullerbytta!

 

Det känns oerhört tryggt att veta att jag har flera veckor av OS, eller OL (olympiska lekarna) att glo på.

Jag kommer inte att fatta nåt.

Det behöver jag ju inte.

Behöver jag veta nåt, kan jag alltid ringa S O S.  

Så nära och ända så långt bort!

 

 



Av Sussi - 14 februari 2010 00:30

Var det enda jag fick i mig till frukost.

Mådde faktiskt lite lurkigt idag.

Om nu någon mot förmodan är intresserad.

Beror enbart på rostade brön. Ett alltså.

Smorde ömsom smör och ömsom aloe vera på bröna.

Gick sen och la mig igen.

Det är så skönt att ha nåt att skylla på.

Så att jag inte behövde gå upp, rusa ut, rusa runt

Utan bara kunde somna om.

Eller vad jag nu gjorde.

Resten av dagen.

Det är ganska överreklamerat.

Rostat brö´.

Ska bli skönt när allt blir normalt igen.

Och jag är hemma.

Där har jag inte ens en brö´rost.


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards