Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Sussi - 19 februari 2010 22:18

Det var samma förberedelser som för ett mindre fältslag.

Bara för att åka iväg hit idag.


Fanns inte en nordisk vädersajt som jag inte har jämfört radarbilder på.

Fanns inte en snöflinga som skulle trilla ner, utan att jag hade en förvarning om när och var.

Tidsschemat detaljplanerades.

Bilen packades så att jag såg ut ur alla vinklar.


Ok.


Måste gå upp kl 7. Suck

Sitta i bilen vid kl 9. Klarar

Inte köra för fort? För då hinner jag ifatt snövädret vid Jönköping och senare i Stockholm. Gasavdrag

Men ändå inte för långsamt, för det skulle börja snöa i Skåne vid kl 10. Gaspådrag

Och så inte kasa av vägen, på svenska slira, glida, halka av vägen. Läskigt

Inte fastna i olika trafikolyckor längs med vägen, som stängde av E4:an flera gånger. Bakom mig som tur var.


Att köra hela vägen till Stockholm och känna sig jagad av snöflingor.

Var en märklig känsla.

Vägarna var nästan hela vägen snöfyllda och sliriga, moddiga och snösträngar överallt.

Och på radion sa de hela tiden.


Akta ER, till eftermiddagen kommer en klass 2 varning.


Herreje vad jag körde, gaspedalen for hela tiden upp och ner, lagom fort, lagom långsamt, akta sig för polska lastbilar med blanka däck, danskar med hygge fart, och plötsligt var jag i Stockholm.


Jag undrade om jag landade som en klass 3 varning?

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards