Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Sussi - 11 februari 2010 10:51

Självbilden blir helt förstörd när man är en hästtjej.


Då skall man gå iklädd tighta, och då menar jag tighta som strumpbyxor,

(eller kalasbyxor som man sa när man handlade på Kiddies),

ridbyxor helst med skinn i rumpan, hela dagarna.

Till det höga stövlar med eller utan snörning, som är så höga och och tighta  att man måste ha blixtlås för att få in ankeln.

(För de som inte fattar, trä på en trång gummistövel över foten, det är inte den tjocka vaden som stoppar först, utan vristen/ankeln)

Till denna outfit på nederdelen av kroppen har man på sig en kort jacka av lämplig modell, som inte stöter i sadeln, eller är i vägen.


Då är man i hästvärlden, URSNYGG!!!!


Nu sätter jag på mig, innan jag skall iväg på banken och äta lunch, ett par helt moderiktiga tighta mörkgrå byxor.

Till det ett par höga svarta stövlar med blixtslås, dock denna gång utan snörning.

Uppetill en rutig sportig skjorta  utanpå byxorna och en grå kort kavaj.


Såg mig i spegeln.


Jag ser ju inte riktigt klok ut.

Hur kan jag trava omkring i världen i denna underliga men ack så moderiktiga klädsel.

Och jag lovar, ingen i omgivningen kommer att höja på ögonbrynen för att jag kommer klädd på detta viset.

Snarare kommer de positiva säga:

Vad snyggt klädd du är!

Tuffa byxor.

Fräcka stövlar.

Häftig kavaj.


Det här är ju mode?

Jag känner mig modig!

Vad är man inte beredd att spöka ut sig i för att vara rätt.

Och det tror jag även gäller killar.


Killar är förresten riktigt fula i ridbyxor.

De flesta i alla fall.

Att dom skall vara vita på tävling gör dem inte snyggare.

Varken på tjejer eller killar.





Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards