Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Sussi - 28 maj 2010 23:14

Landade idag.

Kraschlandade.

Vem kom på det trevliga, underhållande sällskapsspelet golf?

Det var väl nån sur och gniden skotte som iskall mellan benen i sin korta kilt gick och slog med en trädgren på en kotte på nån hed i skottland och tänkte:


- Ska jag ha det så här jävligt och tråkigt, och leva så snålt även om jag inte behöver, så skall mitt arv till eftervärlden bli nåt värre. Ha Ha jag tror jag kallar det här golf. Att slå på en kotte, eller kanske ett nystan av snören för korta att användas, till ett obefintligt mål. Det är något som alla efterlevande kommer att lida av. Gnissel, gnissel, gnissel.

 

Jag spelade golf idag.

Eller snarare betalade 400 kronor för 4 timmars självplågeri.

Solen sken, det var varmt, jag hade långärmat och långbyxor på mig.

Vagnen, den nya välte flera gånger för jag fattar inte hur jag skall få den med mig utan att välta.

Slagen, dvs när jag med klubban skall få iväg bollen åt rätt håll, gick allihopa åt pipsvängen.

När jag vid ett utslag träffade ett träd, så att jag  fick slå nästa slag bakom utslagsplatsen, då måste man ju börja fundera.

Varför håller jag på med detta?

Kan man bli inlagd, eller är det tur att Beckomberga är nedlagt.

Det här är ju helt korkat.

Hur kan så många människor tycka att det är helt fantastiskt?

Jag var helt slut när vi äntligen gick i mål, eller vad det kan heta.


Vad jag skall göra imorgon bitti?

Spela golf.



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards