Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Sussi - 3 maj 2010 23:02

Jag vaknar vi nio och dricker mitt the

Sen gör jag makeup tills dess klockan är tre

Så sminkar jag av mig till fram emot nio

Tar på mig min nattkräm och somnar vid tio


Det är väldigt lätt att känna sig orastad när man börjar bli frisk på riktigt.

Har väldigt korta svackor av svaghet.

Kanske dessa svackor har funnits hela livet.

Vad vet jag.

Alla som har för mycket att göra avundas mig.

Jag har alltid haft för mycket att göra.

Nu vet jag knappt vad jag skall rasta mig med.

Idag skurade jag huset för andra gången på kort tid.

Helt sjukt.

Har inte skurat på ett år innan dess.

Borde plantera pelargonier och penseer.

Tråkigt.

Har jag tur så regnar det imorgon.

Då behöver man inte göra något alls.

Förutom att skura så lämnade jag tillbaka hunden, skissade på en plan hur vi skall sätta dit en bonde som inte tar hand om sina djur, cyklade med hunden, pratade i telefon med banken, vän, vän, vän, och några vänner till, kollade på internet, tvättade, handlade, besiktigade bilen i Ängelholm, läste braiga boken, städade, bytte lakan, jobbade lite med Skeppargatsproblemet.

Det är lätt att känna sig orastad när man inte har nåt att göra.


Alla tror att det är så lätt och underbart att vara helt ledig.

Fy farao vilket slit det är att hitta på nåt hela tiden.

Man kan ju bli trött av bara det.

Nu skall jag spela golf på onsdag.

Lunch på torsdag.

Björnstorp på fredag.

Och rida alla dagarna emellan.


Hur ska jag hinna?


Av Sussi - 3 maj 2010 16:00

OK!

Vi var väl inte någe kul da, Kraka å ja'.


Han kom som ett yrväder en aprilafton, och jag bar på Höganäskruset i en svångrem om halsen.

Sen rusade han runt i trädgården hela söndagen, solade på trädäcket,  åt TV-dinner, kollade film med oss.

Somnade under sängen (ja, ja man kan ju inte få allt)

Vi gick alla upp tidigt.


Åh så drog han.

Han drog hem igen.

Vi hann aldrig riktigt förklara för honom att vi var helt enkelt, underbara.

En blondin och en rödhårig.

Bägge i sängen hade han haft.


Hoppade över staketet och sprang hem.

Jag försökte stoppa honom, men Kraka tyckte nog att det var lika bra.


- Vill grabben inte ha oss, låt han sticka! Gör dig inte till. Fattar han inte vad han missar, så får han skylla sig själv. Sa Kraka. Typ

 

Kan man äga en hund en natt??

Typ ha en hund under sängen en natt??

Är det det, som är One Night Stand??

Eller har Kraka och jag missförstått allt??  



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards