Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Sussi - 16 maj 2010 22:30

Jag startar bilen.

Backar ur garaget.

Kör in den på gårdsplanen.

Packar den lite lagom med det som skall med.

Skall vara härifrån under ca 1 månad.

Under den tiden skall jag eventuellt till Dubai, golfskola, Stockholm o middag, tävlingar Strömsholm, köra häst till Skåne, rida, spela golf, och annat skojsigt.

Krävs en logistikprofessor till detta.

Bikini, golfskor, klänning, pushups, mediciner och ett glatt humör.

Helskotta, var är passet??

Städar ur huset som en indian, ni vet när man backar ut sopandes igen spåren efter sig.

Kraka hänger på.


Sen är det bara att trycka plattan i mattan.

Styra mot Simlångsdalen.

Äta hamburgare i Värnamo (det gör man alltid oavsett tid på dygnet, är man inte hungrig kommer man att bli det, förr eller senare)

Hålla hastigheten genom Östergötland.

Och plötsligt blir man prejad upp på en trottoarkant.

Då är man framme i Stockholm.

Lika förvånad som alltid åker jag över Lidingö bron.

Hoppas att huset står där och har saknat mig.

Jag har saknat det.

Lite i alla fall.


Men vi kommer inte att nöta ut det.

Jag kommer att förflytta mig snart igen.

Så det så.



Av Sussi - 16 maj 2010 18:04

Söndag morgon.

Tjock dagstidning.

Mycket tid att läsa.

För nästan alla.


Längst bak.

Familjesidorna.

Vackra bröllopskort, man känner någon ibland.

Förlovningsannonser, ja, kompisars barn och någon enstaka gång, någon egen kompis.

Födda. Sällan man vet vem som har fått baby. Se ovan. Eller nytt äktenskap, ny fru?

Döda. Känner någon nästan varje gång. Som tur är, inte så många vänner, utan mest deras föräldrar.


Som en god väns mormor sa för länge sedan.

- Det är roligast på söndagarna, för då känner man nästan alla!


Nu undrar jag bara en sak.

Är det inte riktigt fint med en dödsannons på bara en spalt?

Var man inte en bra människa om man bara får en spalt?

Finns det inte tillräckligt många sörjande, om man bara har en spalt?


Måste man ha dubbelspalt för att ha dött fint?

Eller på riktigt?

För att visa att man är en viktig person?


Jag har inte funderat på att dö på väldigt länge.

Och jag hoppas att jag inte behöver beställa någon annons till någon annan,  på lika länge.


Tror ni att dom spökar, dom som bara får en enkelspalts annons?

Eller blir man märkvärdigare i himlen om man har en dubbelspalt?


Jag kanske ber om en helsida.








Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards