Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Sussi - 15 maj 2010 08:41

Är det bara jag som vaknar av att jag blåser kall luft på min arm så att jag börjar frysa om armen?

Hur kan luften som är minst 20 grader varm sugas in genom näsan, i min minst 37 gradiga varma kropp, komma ut och blåsa iskall (så känns det) luft på någon av mina mänskliga tentakler som sticker upp utanför mitt extra tjocka duntäcke?


Ja, jag är en fryslort.

Uppväxt långt innan oljekrisens dagar, med en medeltemperatur i hemmet på 24 grader.

Oljepanna stod glatt och brummade i källaren, och alla gick i tunn skjorta.


Men nu?

Kan min näsa energispara?

Den drar in den 20 gradiga luften, ackumulerar den i kroppen för att värma, och sen släpper ut kylan?


Verkar helt osannolikt.

Eller är jag så varm under mitt duntäcke så att allt som kommer ur mig känns kallt?

Verkar även det helt osannolikt.


Det kanske är så att min kropp är hygglig nog att vilja svalka ner hela mig, och näsan blir då den bästa luftkonditioneringen.

För att jag liksom inte skall koka över.

Så att hjärnan inte blir kokt.

Eller att jag skall behöva bada i deodorant.

För att några kalorier till skall gå åt, då luftkonditionering är otroligt energislukande.


Verkar helt osannolikt.


Men vad som är sant är att jag vaknar för att luften som blåser på min arm är iskall.


Kanske jag kan låna ut mig till något varmt land och bara gå omkring och andas.

Som en levande luftkonditionering.


Vad skönt! Nu kan alla sluta oroa sig för vad jag gör och inte gör eller ska göra.

Jag skall gå runt och pusta och frusta kalla luft, nu när det blir en varm sommar.

Det är bara att ringa så kommer jag och andas.


Suck eller snarare vilket fnys!


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards