Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Sussi - 14 maj 2010 22:16

OK

Jag hörde min mun säga:

- Jamenvisst, klart att jag hänger med och tar dykarcertifikat. Vardå?

Svaret blev:

- Vi åker väl till Maldiverna eller så.


Hallå?

Jag tar mig visserligen vatten över huvudet ibland.

Men tror ni ett dykarcertifikat skulle hjälpa mot det?


Att ligga långt ner under vattnet med bara syrgastuber och nån jädrans vältränad knallbrun dykinstruktör kommer och sliter av mig cyklopet.

Det är inge kul.

Det vill inte jag.  


Hur kunde jag gå med på detta?


Allt händer i Wittsjö.


Idag var Nanny Olsson (snart 15 år) min systerdotter och jag, och hon tog sitt gröna kort i golf.

Nanny var väldigt nära att spela ihop så många poäng på banan, att det höll på att bli ett officiellt handicap på 36 på första rundan, då följande konversation utspelar sig.


- Ok Sussi. Den här veckan har jag tagit båtförarkort, färdigt med teorin till mitt moppe kort och nu har jag grönt kort! Tänkte ta dykarcertifikat oxå iår. Ska inte du också göra det?


Det är ju svårt att stå emot den bästa snart 15 åring, sötast, gulligast, och galnast, som jag vet. Vad skall jag svara?


- Nä, du som har alla certifikat, fortsätt du och ta resten så stannar moster hemma.


Det ligger ju inte i min läggning att bara vara.


Så nu skall jag alltså bli blöt.

Jätteblöt.

Jag tror att jag var delfin i mitt förra liv.

Räcker det?


Eller kan vi hitta på något annat oviktigt certifikat att ta ihop.


Alla förslag mottages med tacksamhet.

Vilka certifikat kan en 15 och 55 åring kunna ta ihop??

Den som det visste.

Tills dess är jag anmäld för dykarcertifikat.


Jag håller andan och hoppas att det glöms bort.






Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards