Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Sussi - 23 maj 2010 11:38

Jag har en absurd vilja att komma i tid.

 Rysansvärt mycket i tid.

 Vill inte springa som en tok eller stressa, om jag slipper.

Men idag tar det priset.

Var på Bromma flygplats en och en halvtimme för tidigt.

Hur vore det om jag lärde mig klockan?

Det hade varit skönt att sova en stund till.

Men jag var så pigg och så färdig, så plötsligt var vi bara på väg.

Oerhört oförsämt att tala om för hundvakt/lämnare att jag tänkte fel.

Jag gick på typ London tid, eller blir det Helsingfors tid.

Tidigt var det i alla fall.


Jag var så pigg för det hände så mycket kul igår.

Har nog en hyresgäst till min fantastiska lägenhet.

En hyresgäst som jag kan lita på. Vi är släkt.  

Och så fick jag så bra coaching på middagen jag var på.

Livet lyfter.

Stenar föll från mitt hjärta.

Då har man inte tid eller lust att sova.


Så nu sitter jag här och glor på dom som skall till Växjö, Kristianstad och andra metropoler.

Men om några timmar sitter jag på nästa flygplats.

Där är inte loungen stängd för att det är söndag, som den är, här på Bromma.

Där kan jag sitta och glo på dom som skall till New York, New Dehli och Nya Zeeland.

Men det kommer nog inte sitta en butter norrlänning bredvid mig och fråga i mobilen om  ¨ha ni tappat alla telefåner i Burträsk, det va ba de ja vill veta, åsså ä ja no lite bakis¨.


Han är också i tid.

I god tid.

Men det är väl Norrlänningar.

Dom har väl aldrig bråttom.

Hur skulle det bli då?


Så jag säger som grannen.

OK, hade----------------------






Av Sussi - 23 maj 2010 00:46

Ok nu kommer ni inte höra av mig på flera dagar.

Nu drar jag till araberna.

Och med lite tur kommer jag tillbaka.

Om jag inte

  • blir bortgift mot 100 kameler till ett harem
  • blir bortrövad av en beduin
  • villar bort mig i en shoppingmall
  • bryter benet i inomhus skidbacken och blir liggandes gipsad
  • fastnar i hissen på väg upp i Burj Dubai, när vi skall ta en drink i baren på toppen
  • askmolnet ökar i omfattning
  • tappar mitt boardingkort eller pass eller något annat viktigt

Så jag säger bara Inshallah, jag kommer tillbaka när Allah och mina resekamrater vill.

Då får ni reda på allt.


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards