Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Sussi - 8 maj 2010 10:52

Är ett oerhört komplicerat ord.

Svårt att stava till.

Så många konsonanter och en hel del vokaler.

Att uttala det är på gränsen till läskigt och i alla fall skrämmande.

Smaka på det själva, om ni törs.

Hjärnan slår ju frivolter vid blotta tanken.

Själva utförandet är ju på samma nivå som cirkuskonster.

På slak lina utan skyddsnät.


Skall jag under en hel dag alldeles själv inte göra någonting.

Hur gör man det?

Vad gör jag då?


Skall jag inte ens ta en promenad med hunden? Nä hon vill ju inte gå ut, det regnar.

Behöver jag inte ens åka och handla? Vadå, du har ju allt hemma.

Kan jag inte hitta på något jobb med datorn? Papper. pengar, eller så? Nej.

Om jag blir bjuden på middag, skall jag säga nej då? Ja, du har farit som ett skållat troll runt Skåne de sista veckorna.


Sitt eller ligg bara still.

Titta på en bra film.

Käka en lång lunch.

Läs den där braiga boken.

Njut av att det är alldeles tyst och lugnt.

Det är enormt priviligerat attintegöranågontingalls.

Njut av det.  



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards