Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Sussi - 17 maj 2010 22:34

Måste jag alltid säga när jag kommer och går.

Och nu kom jag till Lidingö.

Snacka om Fort Knox.

Det gick inte att stänga av larmet!

Intressant.

I Torekov är det en vänlig kvinnlig röst som säger,

- Inbrottslarm av.

Och när man åker,

- Inbrottslarm på, 60 sekunder kvar.


Här på Lidingö har vi inte såna finesser.

Tog min kod och knappade in, tog min magnetdosa och lade på rätt ställe, använde mig av byggarnas tillfälliga kod.

Jäklar vad det tjöt.

Men man vill ju komma in i huset, när vi äntligen var framme, Kraka och jag.

Hon ville dricka och jag ville..............

När larmet gick för 4 e gången, och jag hade talat med Christian 2 ggr, Emil 1 gång och Martin 1 gång, då meddelade jag. att snart går jag in och använder toaletten vare sig dom ville eller inte.

Alla svarade på vänlig östgötska, (Securitas ligger tydligen där någonstans) att jag fick nog vänta lite.

Till saken hör att jag har kameror som ser allt som händer i huset så länge larmet är på.

Och det var fortfarande på.

Då fick jag ett himla bra tips hur jag kunde göra.

För att stänga av larmet, alltså.


Plötsligt blev det bara tyst.

Saknade den vänliga rösten som välkomnar en med

- Inbrottslarm av.


Men jag fick som vanligt säga:

Hej Huset, nu är jag här.

Och det känns bra.

Bra va.



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards