Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Sussi - 19 maj 2010 21:26

Vaknade av att någon mamma eller pappa tutar hejdå när dom lämnar sitt lilla barn, max 4 år på dagiset nedanför mig.

Fattar ungar i staan bara när föräldrar tutar?  

Jag vaknar i alla fall med ett ryck.


Pinnade iväg med hästlastbilen till gummiverkstaden, där jag bokat tid över internet, en timme innan.

På landet pinnade jag över till grannen, som hade gummiverkstad, när jag hade lust, så fixade han det under dan.

Här på  gummiverkstaden i staan, var jag så tjejig jag kunde. La mig inte i fälgkors,  kompressorsluft eller nånting, utan stod bara och underhöll den stora starka mannen som lyfte omkring på mina däck.

Han lastade dom visserligen helt fel i bilen, så jag fick stanna så fort jag var utom synhåll och lasta om dem, så att dom inte sabbar insidan på lastbilen.  


Hoppade över i nästa bil, och kom nästan in till city, när jag insåg att det inte finns några bensinstationer därinne, med risk för något. Typ bensinångor.

Så med den soppan som var kvar i kärran fick jag göra en kovändning ( görs flest på landet) och tanka alldeles i utkanten av staan.  


Parkerade på parkaden, vilket ju är väldigt behändigt, och åt lunch på NK. Fick där gå på toa gratis, för jag fick låna ett svart NK kort. Typ svart bälte i shopping. Har man det får man gå på toa utan kostnad. Vet inte vad det har för samband, men så är det. Handlar man för mer än 35 000 kr per år får man gå på rean före alla andra och på toa gratis.   


Snodde runt och gjorde ärenden, jobbade lite hemma, och blev milt störd, när samma föräldrar hämtade sina barn på dagiset, ivrigt tutande. Tror ni dom har en liten tuta hemma också som sköter kommunikationen? Ett tut, kom. Två tut, gå. Tre tut, middag. Fyra tut, gå och lägg dig.  


Sen var det dags för middag. Inne i staan.

Fanns en parkeringsplats bara ett kvarter bort från där vi skulle träffas! Halleluja moment. Det är så skönt när man hittar en parkeringsplats i närheten av dit man ska, så man slipper ta taxi mellan den parkerade bilen och restaurangen.   


Ja, jag är lite kinkig idag.

Men annars är det kul i staan.

Nästan hela daan.





Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards