Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Nu laddar hon om

Av Sussi - 26 februari 2010 22:16

OK!

Jag var absolut genomsvettig.

Kunde inte lägga upp bollen på den lilla pinnen som kallas för peg, för att kunna slå iväg bollen.

Händerna skakade så inibänken.

Startern på Meloneras golfbana stog och tittade på mig med allvarlig min.

På mig som hade kört vilse med golfbilen, inte hittat backen på samma bil, inte hittat poletterna till träningsbollarna, inte hittat rätt bland klubborna, och hela tiden skrattade hon nervöst.

Jag önskade hela tiden att min tränare Lars fanns någonstans i närheten och bara kunde ta hand om alltihopa, och mig.

Det skakande, fnittrande fruntimmer, som var tvungen att gå på toa två gånger innan hon skulle börja spela.

Som glömde sätta på sig handsken.

Och som trodde att jag och kompisen skulle få spela själva, men starten piggade upp mig med att det blev ändrat, så vi fick med två  från Örebro i vår boll.


Så blev det då obevekligen min tur att slå ut.

Där står man ensammast i hela världen på första tee.

Med skakande hand trycker jag ner pegen och får till slut bollen att ligga stil ovanpå den.

Tar ett djupt andetag, och tänker:

-Bara jag inte börjar tänka på allt jag skall göra. Bara gör det. Slå till bollen allt vad du orkar så att vi kommer härifrån nån gång.


Och då tog jag sats.

Svingade till, smackade till bollen kanske inte allt vad jag orkade, men iväg for den, dit jag ville.


YIPPEII! Jag är igång igen.

Den omflyttade bröstmuskeln inne i bröstet gjorde sig påmint några gånger, sabla svid.

Hålet under armhålan där några lymfkörtlar hade blivit bortplockade kändes stramt.

Jag blev som gelé i armar och ben när jag hade spelat en 10 hål, typ.

Men vad gjorde det?

Jag hängde med.

Gjorde inte bort mig totalt.


HUKA ER GUBBAR OCH GUMMOR, NU LADDAR HON OM.


Vad kul det skall bli att träna i Wittsjö i en månad från någon gång i april.

Jäklar vad den där lilla bollen skall få ut och flyga då.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards