Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Temperaturen

Av Sussi - 16 februari 2010 20:09

Är ovanligt hög.

Det känns som om det är i huset.

I mitt sommarhus, som är absolut omgärdat av oerhörda mängder snö, och iskyla.

Huset kunde vara bättre isolerat.

Om katten själv får välja.

Men det fungerar jättebra.

Framförallt en sån här dag.

När jag helst vill bara sätta på luftkonditioneringen.

Varför då?


Jag har feber.

Känns som om någon har hällt bly i armar, ben och resten av kroppen.

Snygg glasartad blick, varje gång jag mot förmodan ser en spegel.

Tycker the och honung är en gudadryck.

Tröck i mig rött vin till middagen, kan ju bara bli bättre.

Men inte ville jag börja dansa för det. Det brukar man ju göra efter vin till maten, Eller?


Men det är kanske inte så underligt när kroppen blivit fylld av radioaktivitet.


En bra anledning.

God som någon annan.


Men var ifrån kommer allt som skall snytas ur näsan?

Hur mycket kan det produceras?

Är det tillverkarna av Kleenex som har betalat antisnor forskarna?


Nu skall jag slänga mig tillbaka i sängen.

Om jag orkar.

Kommer att falla på tröskeln.

Tur att sängen är så nära.


Vill inte ens tänka på att lyfta mina blyfyllda armar till rattläge, vilket innebär att jag kommer till Stockholm en annan dag. Dvs inte imorgon.


Men temperaturen är hög i huset, och i kroppen.


Vad gör man inte för miljön och för att sänka sin elräkning.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussi - 27 oktober 2022 09:48

Man träffar en själsfrände. Man blir helt galen I den personen.     Det är bara så kul och underbart. Vill ses, umgås, prata hänga allt som oftast. Bara vara där och göra saker tehopa.   Så går det en tid. Man blir helt galen PÅ den persone...

Av Sussi - 24 oktober 2022 21:36

Alternativ användning!    Äntligen kan man använda bastun till det som nästan alla använder sin bastu till. Förråd. Fattar Ni hur mycket pengar man tjänar!   Shurgard och Co släng er i väggen. Alla abonemang blir uppsagda. Hyres pengarn...

Av Sussi - 20 oktober 2022 17:09

Hur många Olssons kan man ha i sin närhet. Som man gillar. Allihopa. Finns det inga sura, tvära, kinkiga, inåtvända Olssons?   Dom stavar Olsons nästan likadant. Den stora skillnaden är hur många S som används. Men annars är det svårt att...

Av Sussi - 7 september 2022 19:35

Vilken TUR!   Det är ju så man säger om någon, när det går bra, blir lycklig, hittar sin älskling, flyttar in i sitt älsklingsboende, blir kär i ett djur och får kärlek tillbaka, barnen som tillhör är snygga, duktiga och välartade, solen skiner p...

Av Sussi - 2 september 2022 05:13

När tillfälle ges, ligger jag,  bakåtlutad i min solstol, och lapar sol. Ungefär som katter lapar grädde, för att uppehålla livet och livsandarna. Ger ungefär samma effekt. Ger oss människor överlevnad.   Man blir mätt på sol, värme och kärlek f...

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards