Alla inlägg under september 2009

Av Sussi - 6 september 2009 23:22


Idag har vi bara gjort ovana saker.


Först har vissa av oss lidit otroligt av sviterna av mer än en halvpanna vin!

Sen har vi andra legat helt still och solat och läst böcker och sovit, vid poolen, hela dagen.

Vi har legat helt still.

Sen har vi bokat roliga biljetter till roliga teatrar i Stockholm under hösten.

Och sen har vi lärt en lokal svensk vinproducent att 3 tjejer, som ser likadana ut, där vi heter helt olika i efternamn, har samma bror, och vi är systrar. WOW.

Och så åt vi jättegodmiddag och idag delade vi på bara en flaska vin.

Nu svimmar vi alla snart.

Av ansträngningen av att vara helt lediga.

Det är jobbigt att ha semester från semestern.

Och av att tänka på programmet resten av veckan.

Vi skall fara hit och dit.

Jag kör dit. Och syrrorna kör hit.

Bra.


Av Sussi - 5 september 2009 11:49


Tres systros.


Nu är vi på väg.

Med Ryan Air.

Ståplatser hade varit bekvämare.

Och så gick jag på toa flera gånger för att få extra valuta för pengarna.

Flygvärdinnan hade passat bättre som rysk kosmonaut.

Till allas lycka hade hon då varit iklädd full täckande dräkt och stor huv över huvudet.

Då hade hon inte behövt knö ner sig i den tighta blå kjolen med en korvig kavaj till.

Och ovanpå detta en minimalt tygstycke som nog skall gå som benämning förkläde!!

Och så hade hon kunnat prata sitt modersmål hela tiden.

För engelska kursen hade hon nog klarat sådär.

Men hade något hänt så var hon absolut kapabel till att slänga ut oss alla på rak arm.


Väl framme på Rivieran skuttade vi glatt iväg i en hyrbil mot Kiki & Ossas fantastiska hus.

Och sen på restaurang.

Och där delade vi 3 på 2 flaskor vin.

Har aldrig hänt i världshistorien.

Att vi tre trycker i oss ofantliga mängder vin. Ihop.

Sen flabbade vi oss hela vägen hem.


Imorgon kan allt hända.



Av Sussi - 4 september 2009 22:15


Jag har sett det med egna ögon.

Jag har delat upp mitt hus i bitar.

I princip lite lagom våldtäkt.

Jag kan inte gå uppe i mitt sovrum för då trillar jag ner i köket.

Det finns inget golv däruppe. Nästan.


Under loppet av 4 timmar i morse agerade jag som en värsta helikopterpilot.

Bestämde allt.

Styrde byggare, rörmokare, elektriker, avloppskrökare, tyckare, målare, oförstående betraktare, och alla andra som hänger på en byggarbetsplats med säker hand mot.....................

Ja vadå?

Så jag skall kunna duscha utan att vattnet rinner ut i sovrummet, så att jag kan laga mat utan att det osar i hela huset, så att jag kan tvätta utan att det är smutsigt när det kommer ut ur maskinen, så att jag kan få lyse på mig, så att jag kan lägga mina saker på olika ställen.

Om det blir bra.

Det måste det ju bli.

Jag skall ju bo där.

Men det känns konstigt att denna loppcirkus av byggare har ett gemensamt mål att få mitt hus så bra som möjligt.

Fast än så länge känns det helt OK.

Hoppas dom har fått ihop alla bitarna innan jag skall flytta in.

Och allt hänger på mig.

Känns konstigt men kul.

Slippa ha någon att skylla på.

Av Sussi - 4 september 2009 00:21

Hur små kan dom bli? Ja jag vet att man kan skriva mail i sin telefon. Men jag ville ju ha en dator så att det är lättare att skriva. Hepp! Nu ligger den i mitt knä. Och jag tycker att den är jätteliten. Även i mina mått mätt.

Men jag kanske kan skriva viktiga bloggar på den.

Och mailen kan ramla in. Och jag kan ramla ut mail.

Och jag kan betala räkningar.


That´s what life is all about.


Men den känns svettig efter en kort stund.

Så även denna dator är en han.

Blir alldeles svettig av att ligga i mitt knä mitt i natten.

Alltså helt normal.

Sen ska jag bara gå på fingeryoga för att få plats på det lilla tangentbordet.

Rachmaninov, släng dig i vägen.


Så som jag har lovat får ni nu följa med på resa till Stockholm, och sen på lördag åker vi till Frankrike.

Bon Voyage.



Av Sussi - 2 september 2009 20:10


Hur länge kan jag skylla på olika saker?


 - Jag har inte fått ditt brev förrän idag för jag har posten eftersänd.

Den är eftersänd under ett års tid. Skönt.


 - Jag har inte hunnit röja ordentligt, för jag var borta hela helgen, och åkte redan i onsdags.

Var det rent när du åkte? Skönt.


 - Jag har inte blivit så brun utan kommer vara blek i minst ett år framåt för jag packade ihop min gård under de dagar när solen sken under sommaren.

Ja men då får du ju ingen bränd hud. Skönt.


 - Jag är ganska trött för jag har inte haft tid att sova på sistone.

Jamen vad bra. Då kan du ju sova nu så att vi slipper prata. Skönt.


 - Jag har just börjat spela golf, så jag behöver inte vara duktig.

Självklart. Det tar alla minst ett liv att lära sig, och började du nyss, dvs i 10 års tid är du ju nybörjare. Skönt.


 - Jag har inte hunnit rida så mycket för det har varit så mycket annat att göra.

Vad bra, då är ju din häst inte utsliten, Skönt.


 - Jag kommer inte att hinna skriva något de närmsta 10 dagarna för jag åker med mina systrar till Frankrike.

Kom inte med några fler undanflykter.

Du har faktiskt ett ansvar som skriver den här bloggen varje dag.

Vi är faktiskt ganska många som läser, och vi vill inte vänta på att det skall komma nytt trams först nästa söndag.

Så skärp till dig och köp en liten dator som du kan ta med dig. Det är det verkligen värt. Det har du nog råd med. Du skulle ju få pengar av försäkringsbolaget för den datorn som damp i golvet. Så skärp till dig nu och ordna en dator som du kan skriva på.


Inga fler undanflykter.

Tack.



Av Sussi - 1 september 2009 20:03


Hur ska jag hinna.

Det skall tas hand om en väldigt många hobbies nu när jag inte har något annat att göra.


Förutom att ta hand om det vanliga livet.

Bygga om Fort Knox.

Bokföra.

Skicka brev.

Hålla advokater i arbete, så att mina små minhärdar med knäppgökar inte tror att jag har dragit mig tillbaka bara för att jag har sålt en del av mitt liv.


Men idag har jag varit oerhört koncentrerad på enbart hobbisar.


  • Ridit

Vad härligt det är att göra något som jag begriper!! Framförallt så kan jag göra det utan att hela tiden fundera på vad det är jag gör. Eller hur man gör det. Eller varför jag gör det!!


  • Slagit på en golfboll igen.

Vad härligt det är att göra något som jag inte begriper ett dyft av!! Idag slog jag bara 4 hinkar med bollar och kom hem med träningsvärk, skavsår på händerna och kanske jag inte begrep mer, men jag fattade i alla fall inte mindre. Om nu någon förstår hur det kändes? Och ännu har jag inte kommit till att fråga varför jag gör det.

Igår när jag spelade med 3 proffskillar (varför då?) var jag så nervös att jag kunde inte pegga upp (händerna skakade så)  och kunde inte slå ut första bollen. Den rullade 2 meter. Suck. Snacka om hobbie. Jag hade igår en kort sekund av varför jag håller på, alldeles innan jag var på väg att börja gråta, sekunden före jag slog en fantastisk boll, och alla killarna tjoade och var jätte imponerade.


  • Shoppat.

Härligt. En bästishobbis. Kan utövas nästan varje dag, och oftast har man begripit varför man har köpt det som jag släpat hem. Dock inte alltid, så det krävs mycket träning. Provhandla hela tiden.


Vem vet om hobbisarna blir färre?


VARFÖR?


Tills dess håller jag på med hobbisar.

Har fler.

Om nu någon undrar!!





Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards