Alla inlägg den 24 september 2009

Av Sussi - 24 september 2009 22:38


Jag tror att smågodis innehåller knark av nåt slag.

Har man bara stoppat i sig en grön groda så är det kört.

Då stoppar man in allt smått i skålen, in i munnen, med en dåres envishet.


Bananer, gula, halvtrista. Men med choklad på urgoda.

Sockerbitar, samma sak.

Nappar och piastrar och annat sånt syrligt sött är inte gott längre.

Gele hallon. Alltså jungfrubröst!Tungan ute laddas in i munnen antingen i botten på en bit från en mjölkchokladsrulle. Eller toppad på en Center. Så nära himmelriket man kan komma i godisdjungeln.

Engelsk konfekt är aldrig fel, bara inte dom där äckliga runda med cocos på.

God chokladkola. Mums.

Syrliga, sega, glöm det.

Salt lakrits. Nä. Söt lakrits. Ja.


Fast knarket gör sig mest tillkänna när man börjar se botten på skålen,

Då går äckliga stora majschokladbollar ner som om de vore fantastiska.


Som mamma sa, -Man vänjer sig.


Men det måste vara knark, eller något annat som kan få fullt vuxna personer att utan att stanna upp en sekund, trycka i sig så mycket socker, gelatin och grisöron, eller vad det nu innehåller, under en oerhört kort period.


Eller vad skall jag annars göra efter kl 20.00?

Ätit middag.

Inklusive efterrätt.

TV programmet är helt OK.

Ingen och dividera med.

Ingen ens att bli upprörd på.

Ingen att sitta och pussa.

Röker inte utan massa sprit.

Nå?

Då blir det godis.


Nötter och allt det nyttiga har jag tryckt i mig under dagen, när jag varit hungrig och sugen.

Grönt eller rött the ger ingen kick.

Frukt gick som efterrätt.


Kvar blir


Godis/Knark.


Lite nervös och skakig är jag nog. Skålen är tom. Och jag skall inte fylla på imorgon.

Hoppas det går.





Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards