Alla inlägg den 30 september 2009

Av Sussi - 30 september 2009 23:01

Jag skall ju på golfresa till Portugal i Oktober.


Drömde att jag stod vid gaten på Arlanda. Hur jag nu i drömmen visste hur det såg ut på Arlanda, då jag inte har flugit därfrån på 25 år (smaka på den du). Väl framme vid gaten insåg jag att jag hade glömt alla mina klubbor och golfskor. Och började skratta i drömmen vid tanken på att stå på en Portugisisk golfbana utan. Snurrhöna.

Drömmen ledde till att jag igår ringde resebyrån för att kolla att allt var OK med biljetten, då jag inte hade fått någon information ännu.


- Nej du får ingen biljett, för alla åker ju från Köpenhamn, och då checkar ni in ihop.


Hallå! Jag skall ju åka från Stockholm!


- Ojda, javisst ja. Svarade resebyrån med säte i Värnamo. (Värnamo är den kommunen med alla hamburgerställen vid E4an som ni nog alla har sett)


Kan Du maila den till mig, frågade jag då.


- Vet inte, det krävs ju en kod till det. Och scannar jag in biljetten så blir texten så liten, så det blir svårt att läsa. Men jag kan ju skicka biljetten till dig. Kanske inte idag, för den är inte klar ännu.


Men Du har ju inte min adress, ännu, sa jag.

Sen vore det bra om du kunde reservera en plats i planet. Det kan du ju göra som resebyrå.


- Oroa dig inte. Det finns säkert en plats kvar till dig om du kommer i god tid till flygplatsen.


Det kommer att blir oerhört spännande när jag så småningom kommer iväg till utlandet. Och då menar jag utanför kommungränsen. Med klubbor,skor och ett glatt humör. Det är därför jag är värvad att följa med. Tillsammans med all personal från Wittsjö golfklubb. Av dem är 4 tränare. Så vi är 10 personer som kan dela på dem. Om det finns en plats på planet.


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards