Alla inlägg den 22 september 2009

Av Sussi - 22 september 2009 21:22


Nu börjar farandet.


Jag försöker få allt i mitt liv på rätt plats.

Det innebär att jag kommer att passera Vaggeryd, Ödeshög, Mjölby, men framför allt Stavsjö hur många gånger som helst de närmsta månaderna.


Stavsjö är den stora vinsten.

Där kan man stanna och äta isterband.

Hos den gulliga familjen som äger restaurangen.

Och de lagar maten själva.

Gott.

Och säljer förskräckliga souvenirer.

Så akta ER nu kommer jag komma med de vackraste presenter och julklappar.


Men lasten i bilarna kommer ju att vara lite lätt olika.

Från min häst Oskar, golfklubbor, balklänningar, jeepdunkar, tvättmaskin, solstolar och jag vet inte vad.

Kan inte köra upp allt ännnu då det är absolut fullt på Fort Knox.

Så jag får börja med att flytta runt det i Skåne.

Känns korkat, men det måste bort från Nr 1.


Gårdagens absolut orktapp beror på att styrelsen i bostadsrättsföreningen där jag har mina lägenheter, som jag vill sälja, nekade min köpare. Nekade hennes köp från mig, av anledningar som ingen förstår.

Känner mig minst sagt jagad, och personligen dissad. Trist känsla.

Det leder till att jag har överlämnat hela ärendet till min advokat, som går till hyresnämnden, och sen kommer jag, om jag får som jag vill, stämma styrelsen för förlorad inkomst. Och om styrelsen inte vet det innan, så är varje styrelsemedlem personligen ansvarig för de beslut som fattas. De få alltså betala till mig om jag vinner. Kul för dem.


Trist. Inte förordet.

För att kunna bo kvar där resten av hösten tills Fort Knox blir klar, har jag börjat hamra på min riddarutrustning, så att jag kan komma in och ut ur huset utan att de skjuter ner mig med sina elaka pilar.


Så det så.



Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards