Alla inlägg den 14 september 2009

Av Sussi - 14 september 2009 22:01


Hur många beslut måste man fatta på en dag.

Ja, jag vill ha ett badkar, men hur långt, vilken form, vilken bredd och vilket djup? Var sitter avloppet, skall kranen vara på väggen. Det är i alla fall skönt att jag slipper välja färg. Också!

Och duschvägg ska vi bara inte tala om.

Nu har jag en undran igen.

Finns det köpare till alla de här prylarna?

Jag vill ju ha ett duo badkar (vad man snabbt lär sig onödiga benämningar som är ointressanta bara grunken är beställd!) med avlopp i mitten och kranar på väggen.

Finns 100 minst.

Och så fick jag provsitta allihopa om jag ville, bara jag tog av mig skorna.

Så med handväska och glasögon, fullt påklädd, har jag idag provsuttit massor med badkar.

Helt onormalt.

För att inte tala om alla duschväggar och dörrar som jag har dragit i.

Visste ni att en man kommer in i en dusch om det finns en öppning på bara 50 cm.

Det har jag också lärt mig idag.

Så nu kan jag slänga alla glättiga hemreportage tidningar och gå och lägga mig.

För nu är det bestämt.


Jag förstår att det finns massor med personer, som tycker att det där med att renovera är bland det värsta som finns.

Alla utom jag.

Jag tycker det är skitkul.

Och det är underbart när det är klart.

Imorgon skall jag välja mellan miljoner tapeter och tyger.

Det är ännu roligare.

Och då får jag besluta ännu mera,

Tungan ute

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards