Alla inlägg den 13 september 2009

Av Sussi - 13 september 2009 23:24

Jag hade gärna varit hemma ikväll.Hemma hade varit ett hus eller en våning där jag har alla de saker som jag vill ska vara på samma plats som jag.Där hundarna och jag hade kunnat glo lite på TV, ätit en god middag och sen somnat.Inte en byggarbetsplats som luktar spackel och målarfärg, eller en försäljningspimpad våning på Östermalm. Hemma är inte heller mitt underbara sommarhus på Bjäre. Det är mitt sommarhus, och skall så förbli.Är det synd om mig? Absolut inte.Jag tycker bara i min lilla värld att om katten själv hade fått bestämma hade det varit väldigt skönt att få packa upp, fixa lite, mysa lite, och må bra.Inte som nu, vänta till jul innan jag kan börja sortera bland 200 packlådor.Men jag åker upp på onsdag och bor i min pimpade våning och jagar dom som spacklar, så blir det nog klart snart.Då får jag ett hem igen.Och det skall bli himla skönt.

Av Sussi - 13 september 2009 00:40


verkar kallt.

och mörkt.

lampor är släckta.

det är rally in från södra förorterna.

nu är jag på skeppargatan.

imorgon åker jag till skåne för att hämta hundar och yllebyxor.

det går snabbt att vänja sig vid att ligga vid poolen och bränna sig.

kanske jag skulle ha stannat kvar.

men ack nej.

stockholm drar.

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards