Alla inlägg under september 2009

Av Sussi - 14 september 2009 22:01


Hur många beslut måste man fatta på en dag.

Ja, jag vill ha ett badkar, men hur långt, vilken form, vilken bredd och vilket djup? Var sitter avloppet, skall kranen vara på väggen. Det är i alla fall skönt att jag slipper välja färg. Också!

Och duschvägg ska vi bara inte tala om.

Nu har jag en undran igen.

Finns det köpare till alla de här prylarna?

Jag vill ju ha ett duo badkar (vad man snabbt lär sig onödiga benämningar som är ointressanta bara grunken är beställd!) med avlopp i mitten och kranar på väggen.

Finns 100 minst.

Och så fick jag provsitta allihopa om jag ville, bara jag tog av mig skorna.

Så med handväska och glasögon, fullt påklädd, har jag idag provsuttit massor med badkar.

Helt onormalt.

För att inte tala om alla duschväggar och dörrar som jag har dragit i.

Visste ni att en man kommer in i en dusch om det finns en öppning på bara 50 cm.

Det har jag också lärt mig idag.

Så nu kan jag slänga alla glättiga hemreportage tidningar och gå och lägga mig.

För nu är det bestämt.


Jag förstår att det finns massor med personer, som tycker att det där med att renovera är bland det värsta som finns.

Alla utom jag.

Jag tycker det är skitkul.

Och det är underbart när det är klart.

Imorgon skall jag välja mellan miljoner tapeter och tyger.

Det är ännu roligare.

Och då får jag besluta ännu mera,

Tungan ute

Av Sussi - 13 september 2009 23:24

Jag hade gärna varit hemma ikväll.Hemma hade varit ett hus eller en våning där jag har alla de saker som jag vill ska vara på samma plats som jag.Där hundarna och jag hade kunnat glo lite på TV, ätit en god middag och sen somnat.Inte en byggarbetsplats som luktar spackel och målarfärg, eller en försäljningspimpad våning på Östermalm. Hemma är inte heller mitt underbara sommarhus på Bjäre. Det är mitt sommarhus, och skall så förbli.Är det synd om mig? Absolut inte.Jag tycker bara i min lilla värld att om katten själv hade fått bestämma hade det varit väldigt skönt att få packa upp, fixa lite, mysa lite, och må bra.Inte som nu, vänta till jul innan jag kan börja sortera bland 200 packlådor.Men jag åker upp på onsdag och bor i min pimpade våning och jagar dom som spacklar, så blir det nog klart snart.Då får jag ett hem igen.Och det skall bli himla skönt.

Av Sussi - 13 september 2009 00:40


verkar kallt.

och mörkt.

lampor är släckta.

det är rally in från södra förorterna.

nu är jag på skeppargatan.

imorgon åker jag till skåne för att hämta hundar och yllebyxor.

det går snabbt att vänja sig vid att ligga vid poolen och bränna sig.

kanske jag skulle ha stannat kvar.

men ack nej.

stockholm drar.

Av Sussi - 11 september 2009 22:56


Snart är vi hemma.

Fugelsang och jag.

Men jag lovar att jag har ätit och druckit mer under min resa än vad han har lyckats med i rymden.

Vi har nog kånkat på lika tunga saker.

Jag shoppingpåsar från Hermes och jag vet inte vad som jag har shoppat loss på.


Men Fugelsang har varit viktlös.

Jag önskar att jag vore det nu.

Efter luncher och middagar som innehållit alla rätter i oändliga mängder.

Och tror ni att han har druckit Limoncello och Grappa för att inte svimma efter maten.

Eller för att få en anledning att svimma.

Som jag.


Men om Du Fugelsang landar i Kaliforninen så landar jag på Skavsta.

Känns lite crazy.

För jag har aldrig landat där.

Och inte Du heller.


Så som vi säger


Happy landing!!!




Av Sussi - 10 september 2009 23:49


Jag måste bara få undra en sak.

Hur kan dom torka sig?

Ja, jag vet också att det inte är något man pratar om.

Det är under bältet och allt.

Men jag har undrat så länge.


Hur i helskotta kan fransmän och franskvinnor torka sig efter sina toalettbesök med en minimal papplapp?

En sån liten minimal papplapp som tillhandahålls i ett porslinsfack på toaletter som inte är ¨hemma¨.


Jag har bott och vistats här under lång tid av mitt liv.

Den enda förändringen i dessa dagar är att papplappen är lika liten. Men den är åtminstone inte producerad av glatt papper som den var förr.


Ni kan tycka att det är helt ointressant.

Men alla som har besökt Frankrike måste ha tänkt på det någon gång.


Eller inte.



Av Sussi - 9 september 2009 23:21


Har jag inte haft ont i örat.

Jag har fått det nu.

Och feber.

Tror jag.

Sen jag var liten har jag i princip aldrig tagit febern.

Men jag får väl ta ett pulver och gå och lägga mig.

Mot öronvärk och feber.

Konstigt.

Då kan jag ju inte bada imorgon.

Möjlligtvis sånt där tantsim med raknacke och inte blöta ner håret.

Hur kul är det.

För man kan väl inte få svininfluensa i ett öra.

Grisöra, typ.

Svinkoppor har jag haft.

När jag var liten.




Av Sussi - 8 september 2009 22:18


Fugelsang kommer att landa innan mej.

Känns det som.

För han är redan på väg hem.

Och det är inte jag.

Som tur är.

Jag har det ljuvligt här.

Kör allt på S.

Shoppar, solar, spankulerar, sover, sippar vin, smakar god mat, skvallrar, stannar här, syskonkär.


Känner mig lagom bränd, mätt och nöjd, men vill gärna sova ett bra tag till.


Så Fugelsang, go home.

Jag stannar här, köper en väska till, som syrran får ta med hem.

Och sippar mer på vinet.

Skål!!



Av Sussi - 7 september 2009 22:37


Idag kom poolman.

Iklädd beige shorts, och gula t-shirts kom de och räddade oss bikinibrudar från att behöva bada i vatten som inte var iordninggjort sen Mistralen blåste i helgen.

Det är så mycket som jag sakta tar in.

Kändes helt naturligt att bara ligga vid sidan och titta på, istället för att själv fara omkring och göra allt.

De var artiga och tittade bara lagom på oss, där vi låg med stora solhattar, glasögon, bikinis och bara njöt av värme och sol.

Sen åkte vi ner till St Tropez och shoppade loss.

Himmel vad man kan shoppa därnere.

Så för att inte tappa farten åker vi tillbaka tidigt i morgon bitti och fortsätter.

Jag vill ha en ................och så skall jag köpa en............................och till den måste jag ha ett par...............................som passar ihop med................

Och på den vägen är det.




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards