Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Sussi - 23 mars 2010 22:53

Tycker att det är så förtvivlat trist att vara själv.

Kraka har växt upp i en flock av Ridgebacks, och många andra hundar, som har kommit och gått i våra liv.


Nu är det bara hon och jag.

Och när jag svischar omkring på middagar, biosar, ärenden etc etc

Då är det bara hon.


Hur kul är det??


Fördelen av att vara själv som hund är att golvet är fyllt av konstiga tuggben som man kan äta upp när man själv vill och har lust till, och inte behöva stoppa i sig det i raket fart, för att syskon eller kompisar snor dom.


Fördelen är att Kraka får sova i sängen om hon vill, för i Mattens världens största säng, är det väldigt tomt.

Och vill hon inte sova där finns det ungefär 2 korgar till i varje rum i hela huset. Alla korgar, som har sovits i av alla hundar, finns fortfarande kvar.


Fördelen är att Kraka får den hundmat hon vill ha och behöver, och inte någon lagom sort som både mopsar, Skumpor, feta ridgebackmammor och andra, också skall överleva på.


Nackdelen är att Matte är väldigt dålig på att leka med . Hon kan varken hoppa högt, spurta några tusen meter i snitt 50 km/h, brottas eller bitas i strupen.


Nackdelen är att det är bara Kraka som har vakten för hela alltihopat. Oavsett var vi är. Helst skulle väl Matten vilja att Kraka hade hand om nycklarna både till huset och bilen, då hon har lite svårt att ha koll på dom.


Nackdelen är att när Matten drar iväg på middag, ärenden och andra jippon.

Då blir Kraka alldeles själv.


Den nackdelen väger över fördelarna.


- Nu säger Matten att det skall bli roligare för att vi skall åka till Skåne och till Wittsjö och där skall vi spela golf varje dag i 14 dagar och jag får vara med på golfbanan hela tiden.

Jag visste inte om att jag tyckte att det var så kul att spela golf. Men hon har lovat att köpa en varm regnjacka till mig. För när jag sitter där bredvid hennes golfvagn, och det börjar blåsa iskallt, då är det verkligen inte kul.

Men när hararna dansar hambo på banan, och jag ligger och drömmer om att jaga dem till världsände, då är det kul.

 

Framför allt är det kuligare än att vara ensam hemma.

 

Jag undrar om vi kommer att bli flera?

Och vilken sort det blir.

Jag tror att Matten letar efter en människa först,  innan hon köper en ny hund.

Få se om jag kan övertala henne till nåt annat.  

 

 

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards