Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Sussi - 11 mars 2010 23:58

Varför är allt så reglerat och lagfört i Sverige?

Man måste gå till olika nämnder för att få olika saker godkända, som man vill göra.


Jag har just landat i Åre.

Det var 50 år sen sist.

Oerhört länge sedan.

Men mycket är som det var, Bergbanan, Åregården  på utsidan, Hotell Granen.

Avstånden är dock i dag mycket kortare, då benen har blivit ungefär dubbelt så långa sen förra gången jag var här.


Men hur kan stadsbyggnadskontoret och kommundelsnämnden godkänna att man får bygga så många fula hus i denna underbara by i Sveriges alper?

Hur kan man tillåta att värsta vägen skenar rakt igenom byn, när vi trots Hallandsåsen borde varit duktiga nog för att bygga en tunnel under byn, så att det blev lite lugn och ro.


Skäms på ER alla som har varit med.

Arkitekter, beslutsfattare, finansiärer etc. etc. etc.

Ni skulle skämmas.


Och kom inte och säg att det här är ett ärligt svenskt bygge i svensk design.

Förbaskad smäck.


Det tycker i alla fall jag.


Annars har jag jätteroligt här.

Och har hur många som helst omkring mig som är underbara och jätteroliga.


Ingen nämnd och ingen glömd.

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards