Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Sussi - 2 mars 2010 12:08

Jag har börjat packa för hemresan.

Det är ju alltid mycket enklare än att packa för bortresan.


Därhemma står jag och velar och funderar.

Vad vill jag ha på mig?

Vad måste jag ha på mig?

Vad kommer att hända?

Vad blir det för väder?

Vad skall jag ha på fötterna?


Slutar alltid med att jag plockar fram allt som kan tänkas behövas.

Kör jag bil, packar jag ner allt.

Att flyga ger ju mig en viss begränsning i kilo.

Så då börjar bortsorterandet.

Ni skulle inte tro resultatet om ni såg det.


Åsså landar jag borta och börjar använda nästan allt.


Min högklackade dansskor blev dock oanvändna den här gången.

Varken Don Sjuan eller Don Åttan har varit tillräckligt läckra för en svängom.


Mitt i allt detta undrar jag hur tänker alla andra när dom packar?

Jag har nu ätit frukost 6 morgnar här på hotellet.

Många har nog inte valt, inte funderat, inte tänkt, eller hur fungerar det?

Aldrig i mitt liv har jag sett så många underliga utstyrslar arla morgonstund.

Och under denna frukostklädsel döljer sig läkare, direktörer, sjuksköterskor, tjänstemän,  ja alla yrken.

Som plötsligt vandrar omkring som ........................................

Det är helt underbart.


Att en del ser ut på kvällen är ju inte så konstigt.

Det finns dom som är ordentligt packade.


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards