Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Sussi - 22 mars 2010 21:32

Högtryck är ju ett underbart ord,  oavsett i vilket sammanhang det används.


Men framförallt på sommaren när högtrycken står på rad och bara ödslar sol och varma vindar över oss nerkylda nordbor.

Temperaturen stiger och vi går där och svettas och njuter,

Jag blir så lycklig när väder prognoserna berättar om nya underbara högtryck på väg.


Men vad jag inte fattar är hur kan högtryck på vintern bara ge iskyla och värstingväder.

Och när vänder det?

När bestämmer sig högtrycken att gå från kyla till värme?

Varför kan de inte ge lite värme på vintern också?

Jag tycker lågtryck alltid är tristare, och det är också snö, iskyla och annat kallt och trist.

Varför hör inte då dom ihop?

På sommaren regnar det ju i alla lågtryck.


Så nu undrar jag bara.

När blir högtrycken varma från att ha varit kalla?


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards