Alla inlägg under oktober 2009

Av Sussi - 24 oktober 2009 23:21


Jaha, kanske man ska skriva sitt testamente nu när man är sjuk.


Ett ganska intressant fenomen.

Det här äger jag, och det vill jag att den och den skall ha.

Hå hå, det blir som om jultomten sitter och delar ut julklappar 2 månader i förväg.


Har det funnits några snälla barn?

Eller andra som vill ha något smått o gott??


Men jag har förstått att jag får inte skriva som jag vill, för då kan det missförstås.

Typ inte så här att jag tycker att namn skall ha min skivsamling, eller åtminstone delar av den, eller kanske dom skivorna som namn gillar. Och resten kan ni andra väl dela på. Vill ni inte dela på resten så får ni väl göra något annat.

Så har jag förstått att jag inte får skriva.


Men jag kan nog skriva att de som vill ha allt kakel som ligger ute vid Fort Knox det kan de ta, innan det sätts upp på väggen.

Och en hel del gipsskivor ligger där och skräpar.

För att inte tala om det gröna staketet och staketstolparna.

Så precis kan jag nog vara.


Men jag har inte tänkt att lämna in på ett tag.

För jag har lagt en förmögenhet på att klippa mig idag.

Och så mycket pengar kan ju inte slarvas bort.

Utan nu skall vi njuta av min nya korta frisyr i många, många, många år till.

Så länge att den kommer hinna bli både långt och kort många gånger.


Förutom att jag är nyklippt, skall jag träna på mitt nya jag.


Snälla, kan du/ni hjälpa mig.


Känns urläskigt.

Sänk garden, och släpp in någon som kan tänka sig att vara mig behjälplig.

Det är så himla konstigt så man kan dö på kuppen.

Eller var det fel tänkt?


Framförallt måste jag ju skriva testamentet innan jag dör, och det tar en himla lång tid att bestämma sig för hur man vill ha det, så det är gott om tid kvar. För mig på jorden.






Ok

Av Sussi - 23 oktober 2009 22:39


  


Nu är jag på Skeppargatan.

Jag får ju som vanligt inte vara där.

Men det finns inget annat val.

Förutom sandlådan på Karlaplan.

Fort Knox ser ut som en blandning av kakel och målarupplag.

Yippeii.


Landade på Arlanda och var på fel väg ut.

Så blir det när jag inte har landat där på 25 år.

Åkte i cirklar och hämtade hundar, hunger och humör,

innan Carin och jag slängde oss över en pizza i min soffa.


Jag var glad och nöjd en lång stund, tills jag såg de första bilderna från Portugal.

Har jag blivit skrämd av en walnöt?

Blir man oerhört blek, skrynklig, tunnhårig och ful av att ha cancer.


Jag börjar med att klippa av mig håret nästa vecka eller så.

Sen får resten ligga i press så att det blir mer slätt.

Hur gammal kan en golfare vara?

I mörkret på middagarna och framåt natten ser jag ganska ok ut.

Men på dagen är det ju inte klokt.


Jag får nog lov att börja smörja, för alla andra så att de inte märker hur trött jag ser ut.

Sabla Pricken.

Gör mig inte ful också, det räcker med att det kommer att göra ont.



Av Sussi - 21 oktober 2009 19:24


OK ni får två bloggar idag så struntar jag imorgon.


Om nu huset blir klart, så vore det ju så himla skönt att bo där.

Men jag måste ju vara i Lund från mitten på november till mitten på december.

Minst.

För då skall jag strålas om domsingarna i vitt bestämmer så.

Jag undrar vad ett klippkort på SJ kostar.

Åker ner varje dag, strålas i 5 min, går tillbaka till stationen och sen är jag i Stockholm 4 timmar senare.

En helt knäpp tanke.

Just nu skulle den faktiskt vara ganska kul.

För jag skulle vara borta ungefär lika länge som om jag hade ett jobb.

Hundarna fick väl vara på hunddagis.

Känner en kul tjej som har ett.

Eller så flyger jag ner, så går det ändå snabbare.

ca 24 tor biljetter med Malmö Aviation, och sen bussbiljett från flygplatsen till Lund.

Triggar lite.

Känns nästan som jättekul.

Eller så orkar jag inte.

Packa upp allt när jag kommit tillbaka till Stockholm på kvällen.


Varför denna absurda tanke?


För jag vill bli klar.


Vore skönt om något blev ..................................................
.........Obestämd



Av Sussi - 21 oktober 2009 18:59


Det är tidsförskjutningens fel hela tiden.


Att jag inte hinner skriva varje dag på bloggen.


Vi pinnar upp otroligt tidigt för Portugiserna. Det har inte ens blivit ljust.

Äter dricker och packar ihop hela dagen.

Sen iväg till golfbanan.

Och så träning till kl 12 och sen lunch.

Med en ordentllig öl till lunch går tiden om möjligt ännu fortare.

Efter det spelar vi 18 hål. Och är hemma igen på golfklubben alldeles innan kl 19.

För då blir det mörkt igen.

Varför tog jag med bikinin och extra solglasögon?

Shuttle till hotellet, med alla trötta golfare som går att spåra upp i skymningen.

Sen är det bara full fart ner till jacuzzin, torka och göra frisyr, innan jag med en piruett gör entre i baren innan vi äter middag.

Portugisiskt tid och middag.

Till midnatt ungefär.

Och då är klockan för er minst ett. På natten och då KAN man bara inte blogga.

Men jag kommer hem på fredag så då kommer allt bli som vanligt igen.

Förutom nästa onsdag för då jag skall opereras.


Men det är då och inte nu.


Nu är det bara buskul.


Den där lilla bollen far väldigt ofta på mitt håll, och jag önskar att det var i början på säsongen och inte i slutet. Och lite oförhappandes blev det ett abrupt slut.

Men kanske jag kan putta med en arm några veckor.


Sen kan jag stå och torrsimma/slå i någon hall i Stockholm innan jag får slänga mig ut på vårblöta banor.


Annars går allt i cirklar och är krångligt just nu.

Hur kan posten gömma 700 kg kakel/mosaik/marmor etc så att Fort Knox inte kan bli klart.

Nu fattas bara allt på väggarna i badrum, kök och någon hall, sen skall jag äntligen börja packa upp.

Känns overkligt att få ett hem.

Att få mysa ihop sig i sin soffa.

Underbart.

Men det beror bara på brevbäraren.

Om han orkar kånka hem plattorna.

Tror ni han tar en i taget???


Om vi inte hörs imorgon, då har vi tävling, så skriver jag på fredag när jag kommit hem.


Ja jag lovar, skall flyga lågt och långsamt hem.

Men inte långsammare än att jag hinner ifatt.

Tidsförskjutingen alltså.



Av Sussi - 20 oktober 2009 11:20


Jäklar vad det har regnat.

Fullständigt ösregn.

Har aldrig sett så mycket vatten på länge.

Urskönt.

Då slipper jag spela.

Är absolut slut i hela kroppen.

Gick 18 hål igår med proffsen.

Snacka om att springa och slå.

Ibland slog jag oerhört långt och rakt.

Alla var förvånade.

Absolut jag.

Och jag kom inte sist i tävlingen.

Halleluja.

Man blir ju frälst!!!!

Tyvärr har solen börjat skina nu.

Det innebär att jag skall släpa ut min trötta kropp runt banan.

Men det blir säkert med nån kul.

Hoppas jag.

Och sen blir det bad, och jacuzzi och sen middag och sen slänger jag mig i sängen innan jag snabbt måste vakna och så skall vi träna och sen skall vi tävla igen.

Det  är tur att Pricken och jag tycker att det här är lika kul.

Jag undrar om vi får två priser?

För vi kommer att vinna.

Eller hur????

Av Sussi - 18 oktober 2009 20:19


Ja, nu är jag här.

Jagandes en liten vit boll runt en Portugisisk gräsplan.

Hel häftigt.

Glömmer bort både att jag är sjuk och att jag har ett liv att sköta.

Eller är det det här som är livet???


Vi bor alla på ett fantastiskt femstjärningt hotell, med flera pooler och spa etc etc etc etc.

Satt i eftermiddags i jacuzzin med en engelsman. Hur jag visste att han var från England??

Illvit, rött hår och blå byxor. Mr Union Jack. Och så pratade han engelska.

Elementärt min käre Watson!


Party craschade igår in på stor smokingfest på hotellet.

Försökte se så mörk och portugisisk ut som möjligt, med mitt blonda hår, bleka hy, långa och inte alltför magra kropp. Kände mig som en isbjörn:). Men dom spelade Suzy Q när jag kom in, så jag tyckte det var urkul.'


Imorgon är det mera golf. Vann lagtävlingen första dagen. Satt 2 Birdie puttar för laget. Helt vansinningt roligt.


Nu skall vi snart äta och dricka mer. En grund ide med hela livet, och en huvudsysselsättning på den här resan.





Hur jag kom åt internet?

Köper jag något gott att dricka i baren så får jag tillgång till trådlöst internet.  Så nu sitter jag här och dricker. 15 min per drink. Kommer vara urfull innan det här är klart. Blir det inget imorgon beror det enbart på spriten.

Skål!

Av Sussi - 15 oktober 2009 23:32


Idag har ovanligt många fått känna på Pricken.

Hoppas jag har fått någon av dem att veta när det är dags att ringa doktorn.


Annars har dagen varit helt tokigt.

Eller som vanligt.

Vet inte längre.


Åker till Portugal imorgon för att spela golf.

Hoppas jag kan blogga därifrån.

Annars kommer jag hem om en vecka, och då skall jag berätta allt.


Nu skall jag bara sova.

Gonatt o sånt.


Jag är så glad att alla som tänker på mig, tänker sköna tankar.

Dom säger det i alla fall.

Kram

Av Sussi - 14 oktober 2009 22:13


Är jag här?

När jag kan vara där?

Typ Sydafrika, Portugal, Frankrike, räcker med Skåne, bara det är varmt.


Om ni där undrar.

Det kom snö inatt i Stockholm.

Det var vitt på marken när jag åkte ut för att motionera hundarna.

Kraka vill ha sitt tjocka vintertäcke.


För i he-vete.

Det är oktober.

Vart tog växthuseffekten vägen???????????


När vi skulle ha det så varmt så vi kunde odla bananer på Stureplan.


Dom ljög.

Al Gore, släng dig i väggen.


Jag vill ha lite växthuseffekt.

Jag vet ju inte vad mina vinterjackor är.

De ingår i det allmäna kaoset på Fort Knox.


Jag vill oavsett jackor inte frysa.

Jag har slagit vad om att jag inte skall flytta tillbaka till Skåne.

I Skåne snöar det av bara den 2 ggr/år.

Gåsasnön, några timmar i november.

Och sen den stora snöstormen i februari, där alla får vara kvar hemma i en hel dag, för det snöar så inibänken.


Där ligger inte marken vit i oktober, början på oktober.

Där ligger inte snön vit på taken.


Den enda växthuseffekt som jag inte vill veta av, det är på tumören Pricken.

Den kan gärna få ligga lite still och frysa.

Kanske tur att jag inte hittar mina jackor.

Vad vet jag!




Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards