Alla inlägg den 29 september 2010

Av Sussi - 29 september 2010 14:23

Det stora lövraset har börjat.

Det är löv överallt på gångvägen, terassen, taket. Ja överallt.

Då skulle jag vilja ställa en enkel fråga.

- Hur i helskotta gör ni här i Stockholm. Krattar o sopar man upp alltihopa? Det är ju urjobbigt.

I Skåne sätter man sig på en stol i det vackra höstvädret, och ser hur de vackert kolorerade löven sakta faller mot backen.

Oh så fint det blir.

Sen sitter man kvar och bara väntar på en höststorm.

Oh vips så är alla löven borta.

Men det känns inte som om Ni häruppe i Stockholm arbetar på det viset.

Det verkar som om jag skall springa omkring och jaga de där flerfärgade små oklorofyllda löven, och jaga dom med vad som står till buds.

Glöm det.

Jag sätter mig ner och väntar.

Och jag vet.

Plötsligt händer det.

Snön kommer.

Då har jag löst problemet med lövraset för den här säsongen.

Skånsk lösning, på Stockholms problem.

Den bästa av världar.

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards