Alla inlägg den 10 september 2010

Av Sussi - 10 september 2010 22:30

En fluga gör ingen sommar.

En flugsmälla kan ändå inte ta död på de flugor som gör sommaren.

En flugsmälla är sommaren.

Nu börjar hösten.

Jag har packat ihop i Torekov.

Egentligen har jag packat ihop två somrar.

För förra året hann jag aldrig packa ihop sommaren, för jag flyttade, pga höstmalören, aldrig därifrån.

Utan jag levde i ett träsk av nytorkade bikinisar och flugsmällor.

Genom höststormar, metrar med nysnö och vårdagsjämning.


Men nu är det dags.

Nu skall jag börja fundera på refrängen.

Otaliga är resväskorna och bagarna.

Jag har med mig allt utom bikinisarna.

Och flugsmällorna.

För vad jag vet, är det plötsligt dags igen.

För sommaren.

Det kommer bara en del saker emellan.

Men tittar man lite till höger och sen tittar man lite till vänster.

Så är det sommar igen.

Därför är det bra att lämna flugsmällaren.

Ifred.


Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards