Alla inlägg den 19 november 2009

Av Sussi - 19 november 2009 22:56


har det gått idag. farao vad jag har rullat om kring. känns som om jag börjar få upp farten igen. visste doktorn om hur farligt det var att tala om för mig att jag var helt frisk. nu går vi ut hårt, ökar och spurtar på slutet.

har varit på banken och kramats, kramat elli och mathias på nilssons gästgiveri i hörby, träffat mina ston och kramats, var på Ilva och kramat plånboken, kramat ur vattnet ur hydroforen på Ettan som stoppade efter det stora el avbrottet igår, Cilla som kramade in en dator i det totala kaos som innehållet i min bil börjar bli nu när den är mitt hem, kramat ur alla roliga skämt ur kompisarna Lolou och Kicki, Rutte kramade ur allt gott ur fiskbilen som vi åt till middag, kramat ur tandkrämen ur tuben och skall  ny krama kudden.

var det nån som inte fick en kram på vägen som jag glömde bort så kommer jag gärna förbi imorgon och ger en till. kunde kanske vara Kraka som jagade hjortar och som kom tillbaka när jag visslade, det är värt mer än en kram. och Buti som hjälpte mig att leta efter en hästgrej i mitt hästgrejskaos, som vi inte hittade. och Sita som har lovat mig stallplats när jag kommer ner snart med häst. de skall alla ha mer än en kram. imorgon skall Minna och jag åka till Köpenhamn. där ska vi inte kramas vad jag vet. bara ...................

Av Sussi - 19 november 2009 00:18


Helenas mormor var lite vill i världen.

Hon levde framförallt innan GPS:en var uppfunnen.

Så när man skulle berätta om någon ort, land, del av världen, så sa hon alltid:


- Nej Nej, nu tar vi det från början. Om Skåne ligger här....................


Jag undrar om Skåne ligger kvar efter eftermiddagens och kvällens blåst!

Herre min Je vad vinden har farit omkring.


Kunde knappt gå ut med hundarna, utan att vinden tog dem.

Strömmen gick 2 gånger, så jag fick leka Lucia.


Men jag älskar väder.

Om det inte blåser imorgon, så kommer alla vara så glada för att det är så stilla.


Framförallt blir jag påmind om hur det är att bo härnere.

Det är mycket av allt.

Framförallt av väder.


Nu skall jag klamra mig fast i kuddarna, spjärna emot sänggavel.

Här skall det sovas.

Det gör man väldigt bra det också.

I Skåne.

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards