Alla inlägg den 7 november 2009

Av Sussi - 7 november 2009 21:02


Har den här dagen varit.


Gick knappt upp i morse. (När hände det senast)

För att bilen stog utanför dörren.

Vad har det för samband?

Alla på landet och i villa har ju alltid bilen utanför dörren.

Men jag är ju i stan!! Fatta det.

Det är första gången sen jag kom till Stockholm i september 2008 som jag fick en parkeringsplats alldeles utanför porten.

Känns magiskt. Universum är med mig. Bäst att inte bryta den goda trenden.


- Är jag inte klok i huvudet?

Då kan jag bara svara:

- Jämfört med vem då?

Kanske med dom, som inte kommer att ta influensavaccin spruta, för att de tror att allt är ett påhitt av de mulinationella företagen, så  att vi om 5 år kommer att bli gröna och då måste köpa ett antivaccin för en h-lvetes massa pengar.

Eller dom som har sin bil parkerad på gatan utanför sin port och bara kör den en gång i veckan när det är städnatt, och sen kör tillbaka den innan någon annan tagit deras plats. För att de behöver tillgång till bilen en stund på sommaren på semestern. Resten av året står den. Men man skall ha en egen.


Så för att behålla min parkeringsplats, vägrade jag gå upp.

Sov till klockan 13 ca.


Gjorde några ärenden och när jag kom tillbaka,var min plats ledig, sånär som på några meter.


Nu har det vänt.


Halleluja.


Det är annorlunda i Stockholm.

Nu skall jag skynda mig i säng.

Efter en sån här dag kommer jag bara att drömma ljuva drömmar.

Annorlunda.



 

Presentation


Jag vet att vad som helst kan hända när som helst.

Det är därför jag är helt lugn.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards